תקשורת ומדיה

נפתלי בנט אשם במלחמה? "לוקח אחריות על המצב"

רה"מ לשעבר נפתלי בנט לוקח אחריות על המצב, אבל גם מבהיר: "לא הסכמתי לנושא המזומנים", על איראן: "יותר פגיעים ממה שאנחנו מדמיינים"
מערכת ice | 
נפתלי בנט (צילום פלאש 90)
בימים האחרונים, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הפך ממש למסביר הלאומי בראיונות לרשת 'BBC' בנוגע למלחמה מול חמאס, כאשר אמש האשים בין היתר את הקו שנקטה התחנה הבריטית ותקף את המגישה ויקטוריה דרבישייר. בראיון לבן כספית ואבי יששכרוף ב-103fm, הוא סיפר על מלחמת ההסברה.
בין היתר ציין: "המראיינת לא הפסיקה לשאול על הפליטים המסכנים בצד העזתי, זה לא סוד שהערוץ תפס לחלוטין עמדה פרו פלסטינית, העמדתי אותה על העניין הזה. כמה שהערכתי ואהבתי את העם הזה, זה עם שמתגלה במיטבו.  הדור הזה, גם אזרחים וגם חיילים, ודאי לא נופל מקודמיו. אני לפחות לא ידעתי את זה". 

מה הביא למלחמה? "זאת שאלת המפתח, והמערכות לא עבדו. אין מה לעשות. אבל כוחות כן הגיעו לפני 15:00, סיירת מטכ"ל, משטרה, יס"מ, שירות בתי הסוהר, שלדג, ימ"מ, עוקץ, דובדבן, זו שאלה לא רק מודיעינית אלא גם מבצעית. קפצתי לאוגדה 98 ודאגתי להיכנס לקבוצת כפר עזה. השעה הייתה בערך אחת, והם אומרים 'נכנסים אליי, מתחילים לירות עליי'. לוקח זמן פסיכולוגי להבין שזו לא מלחמה, זו שחיטה. אני אומר 'אל תתכוננו למלחמה, עופו דרומה'. משהו שאתה נתפס בראש לתבנית, מאוד קשה לצאת ממנה. פה כל דקה היא עוד משפחה שנרצחת". 
החלק שלו במחדל: "בוודאי שגם אני נושא באחריות, אני שירתתי כרה"מ במשך 12 חודשים, היו עוד דברים שאני לא יכול לפרט שלא הספקתי לעשות שהיה בהם אולי לשנות את התמונה מקצה לקצה אבל עד הממשלה נפלה. האם אני גם נושא באחריות? בוודאי. לא הסכמתי לנושא של המזומנים".  
על האיראנים, אמר: "על פי פרסומים זרים, בתקופתי חוסלו בלב טהרן מפקדי יחידת הטרור של איראן, ופתאום בטורקיה ובקפריסין הפסיקו הניסיונות להרוג ישראלים. הם הרבה יותר פגיעים ורכים ממה שאנחנו מדמיינים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה