תקשורת ומדיה

פאולה רוזנברג בוכה מול הילדים: "מותר להשבר לידן?"

המגישה טענה בטורה השבועי: "מומחים ופסיכולוגים מדגישים את החשיבות של התנהגות אותנטית ולא מזויפת מול מצוקה של ילדים, כלומר הבכי של אמא או של אבא אינו סימן לחולשה, אלא עדות לאנושיות שלנו בתוך נסיבות המלחמה הבלתי אנושיות. בכל זאת, מאז שבת בבוקר אני בדילמה עד כמה מותר לי להישבר ולבכות ליד בנותיי"
מערכת ice |  1
פאולה וליאון (צילום צילום מסך קשת 12)
פאולה רוזנברג, מגישת 'קשת 12', כתבה בטורה בישראל היום כי שיטת הורות מועדפת בימים של מלחמה היא לשתף את הילדים ברגשות ולא להסתיר את המצב מהם. איך עושים זאת? ככה היא מסבירה.
רוזנברג ניסתה להבהיר בטור: "מומחים ופסיכולוגים מדגישים את החשיבות של התנהגות אותנטית ולא מזויפת מול מצוקה של ילדים, כלומר הבכי של אמא או של אבא אינו סימן לחולשה, אלא עדות לאנושיות שלנו בתוך נסיבות המלחמה הבלתי אנושיות. בכל זאת, מאז שבת בבוקר אני בדילמה עד כמה מותר לי להישבר ולבכות ליד בנותיי, שילה וארבל, או שעדיף לחכות ולייבב ולהישבר הרחק מעיניהן, לקחת אוויר ולחזור אליהן ללא דמעות. מתי ועד כמה, אם בכלל, אני יכולה להישבר לידן?".

עוד היא כתבה: "מה הן צריכות ממני עכשיו כדי להרגיש בטוחות? אני שואלת אותן ומבינה שגם הן לא יודעות את התשובה. על רקע התמונות והסרטונים של הורים שהגנו על ילדיהם בכל דרך, הלבטים האלה אולי נראים מגוחכים ולא חשובים, אבל אנחנו כאן כדי להמשיך לחיות, לא לוותר, ולשמור על הנפש של היקרים לנו מכל".
לסיום כתבה: "במודל האימהוּת שאני שואפת אליו יש משפט שמלווה אותי רבות: "אי אפשר למזוג מכוס ריקה". בהזדמנות הזו אני מזכירה לעצמי ולכולנו, ההורים, שחלק בלתי נפרד מהחוסן הקולקטיבי, של משפחה בכלל ושל ילדות וילדים בפרט, הוא שניקח רגע לעצמנו כדי לפרוק עם החברים שלנו, לצאת להליכה, אפילו לשעה בחדר הכושר - ולנשום. ואז לחזור אליהם, לחבק, לבכות, לחבק שוב, לדבר ולפחד ביחד, ושוב לנשום. הדרך היחידה להתגבר היא לעבור דרך כל הרגשות, גם אלה שהיינו רוצים לחסוך מהמתבגרים ומהמתבגרות שלנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לשחק לה בציצי יכול להרגיע (ל"ת)
    דבר 1 טוב אצלה 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור