תקשורת ומדיה

בן גביר נחשף: "כשעוברים ליד מנזר או ליד כומר יורקים"

לאחר הסערה שבמסגרתה חרדים ירקו על נוצרים בעיר העתיקה בירושלים רשת ב' פרסמה תגובה של השר לביטחון לאומי שהתייחס לתופעה לפני שש שנים: "יש מנהג יהודי קדום שכשעוברים ליד מנזר או ליד כומר יורקים, למה להפוך את זה לפלילי?"

מערכת ice |  3
איתמר בן גביר בהר הבית (צילום טוויטר איתמר בן גביר)
כזכור,  אתמול (שני) קבוצת חרדים הבחינה בנוצרים שביצעו מפגן של מסע צלב, וירקו לעברם. האירוע החמור תועד וצבר תהודה ברשתות החברתיות. לשכת ראש הממשלה גינתה בחריפות את האירוע והבהירו כי ינקטו בצעדים: "ישראל מחויבת לחלוטין לשמור על הזכות הקדושה של פולחן ועלייה לרגל לאתרים הקדושים של כל הדתות".
מי שהתייחס בעבר לסוגיה הוא לא אחר מאשר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בריאיון לכאן רשת ב לפני 6 שנים אמר: "יש מנהג יהודי קדום שכשעוברים ליד מנזר או ליד כומר יורקים, למה להפוך את זה לפלילי?".
מלשכתו של השר נמסר בתגובה: "השר אמר את הדברים בהיותו עו"ד פלילי פרטי ובמסגרת ייצוג נאשמים בעבירה האמורה. אין להסיק מכך על דעתו האישית ובוודאי על עמדתו כשר בממשלת ישראל ביחס לאופן בו יש לנהוג כלפי מאן דהוא".
הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, גינה גם הוא את התופעה: "מבקש להבהיר, בחג סוכות היו מתפללים ומקריבים בבית המקדש לשלומם של 70 אומות העולם. נמשיך להתפלל לטובתם ולכבד את כל העמים הבאים לכבד את ירושלים. תופעות פסולות אלו ודאי שאין לייחס להן כל קשר להלכה היהודית".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    היהודי הגלותי שלא מבין שכאן ארץ ישראל
    סימי 10/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבן אדם ושכמותו חושבים שהם עדיין בגלות כך יכולים לילל ולבכות שהפריץ רודף אותם.
    סגור
  • 2.
    התנהגות בפני האדם
    אביבי 10/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בושה וחרפה לא רק בפני האדם יורקים גם על בעלי חיים לא יורקים בושה וחרפה על החרדים ומשפחה בכלל אני בן למשפחה מאוד חרדית גר בחוץ לארץ 40 שנה בחיים לא ראיתי התנהגות כזאת בושה וחרפה לכל אדם שיורק כולנו מין הבורא עולם אמן
    סגור
  • 1.
    מה רוצים ממנו . יהודי מזוייף , ציוני מזוייף , הכיפה עלי (ל"ת)
    דני 10/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור