תקשורת ומדיה

בן כספית חוטף: "הרצח יהיה גם על הידיים שלך"

בן כספית: "מי ששורף את המדינה זה אתם. בקרוב הטקסים יתפצלו, אני מאחל לכם בהצלחה, תמצאו לכם מממן אחר". השר מיקי זוהר: "בדפי ההיסטוריה תירשם כמי שמשסה ומפלג את עם ישראל. הרצח הבא, שאנחנו כנראה לא יכולים למנוע באחת ההפגנות, יהיה גם על הידיים שלך"


 

דוד זולדן | 
בן כספית ומיקי זוהר (צילום הדס פרוש ואוליבייר פיטוסי פלאש 90)
שר התרבות והספורט מיקי זוהר שוחח היום עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM בעקבות המתווה הפושר והחד צדדי של ראשי הקואליציה בסוגיית הרפורמה במערכת המשפט ועורר סערה.
"אכלנו את הדגים המסריחים וגורשנו מהעיר, זה מה שקרה. אף אחד לא הסכים לעשות אתנו שיח על רפורמה ועל הסכמות ועשינו הסכמות בינינו לבין עצמנו. אני צריך לוודא שלושה דברים שעליהם התחייבנו – שתהיה לנו את פסקת ההתגברות, שיהיה רוב לקואליציה בוועדה לפי ההצעה הנוכחית, אבל אנחנו יודעים שהווטו בהמשך יישאר ברשות האופוזיציה או ברשות השופטים האם למנות שופטים או לא החל מהשופט השלישי, זה נכון. לכן, על כך אנחנו צריכים לקיים דיון אצלנו בסיעה. הדיון יתקיים היום בשעה שלוש, אני מגיע בלב פתוח ונפש חפצה מתוך אמונה שמה שיוצג בפנינו זה לא חלילה התקפלות. מי שחושב שזה רק הסיפור של הוועדה למינוי שופטים טועה, זה סעיף אחד ברפורמה רחבה שאנחנו מחויבים לה, אנחנו צריכים להבין גם מה יהיה בהמשך. גם בוועדה למינוי שופטים כפי שאנחנו שומעים יש עוד היבטים שאנחנו צריכים לשקול".
 
זוהר ציין: "אני אומר דבר אחד לציבור ששומע אותנו – אנחנו כן היינו בעד שיח ובעד הידברות, לצערנו הצד השני לא היה מוכן לדבר אתנו. אבל באותה נשימה אנחנו גם רוצים לסגור את האירוע הזה ולשים אותו מאחורינו כדי שנוכל להתקדם בניהול המדינה ולהפסיק את הכאוס שיש ברחובות ולסגור את הקרע שיש במדינת ישראל. אנחנו רוצים להגיע לסיטואציה אידיאלית מבחינת כולם ובעיקר מבחינת הציבור שבחר בנו שהבטחנו לו רפורמה ואנחנו גם רוצים לקיים רפורמה".
כספית התפרץ לדברי זוהר וטען שהוא: "משחק אותה 'אכלנו אותה' כדי להרגיע את המחאה" וזוהר הגיב: "עצוב לי לשמוע שזה מה שאתה חושב עליי, אני לא אחד כזה שאומר את מה שהוא לא חושב. זה תמיד אפיין אותי מהיום הראשון שלי בקריירה הפוליטית, תמיד אמרתי את מה שאני חושב ומה שאני מרגיש, וזה בדיוק מה שאני עושה כאן.  אני מרגיש שאף אחד לא היה מוכן לעשות אתנו שיח. החוק הזה מתקדם חודשים, שבועות ארוכים, מה הייתה הבעיה לשבת ולדבר תוך כדי קידום החקיקה? הממשלה הזאת קמה לפני יותר מחודשיים, תהליכי החקיקה מתקדמים כבר כמה חודשים ואנחנו בזמן הזה יכולנו לשבת ולדבר מיליון פעם".
בסיום הריאיון חתם השר זוהר: "בן הקשב היטב, הכל נרשם בדפי ההיסטוריה, מה שאתה עושה עכשיו, בדפי ההיסטוריה ירשם כמי שמשסה ומפלג את עם ישראל ואת השקט ברחובות שאין לנו או את הרצח הבא שאנחנו כנראה לא יכולים למנוע באחת מן ההפגנות, יהיה גם על הידיים שלך. אם אנחנו לא נדע לאחות את השקע הזה אז מה שיקרה זה שכולנו נצטרך לתת דין וחשבון אחר כך".
בן: "ויתרתי על חלקת הקבר בחלקת גדולי האומה".
ינון: "אתה עושה דבר שלא ייעשה ואתה תשלם על מה שאתה עושה פה במשך שנים, אתה שונא את נתניהו ואתה תשלם על זה. אתה מסית את מדינת ישראל למלחמת אחים". 
בן: "כל מה שאני יכול לענות לך זה שאתה בדיחה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה