תקשורת ומדיה

מעיין אדם על נאומו של סמוטריץ': "שם אותנו ללעג"

האנגלית המגומגמת שהפגין שר האוצר בנאום שהפך לויראלי לא נעלמה גם מאוזניה של אשת התקשורת והדוברת במיל' שסיכמה: "צריך לכבד את המעמד ואת האנשים שאתה מייצג. זה מרגיז ומביך"
מערכת ice |  3
מעיין אדם בוכה (צילום צילום מסך מתוך מדברות על זה בקשת 12)
סערת נאומו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בכנס הבונדס בארה"ב שהפך לויראלי בשל כישורי השפה האנגלית הקלוקלים שהפגין, ממשיכה לעורר תהודה ומי שבחרה להתייחס לכך היא מנחת הטלוויזיה ואשת העסקים מעיין אדם.
"תפקיד בממשלת ישראל בא עם אחריות ללמוד אנגלית ולהתמקצע בה על מנת לייצג אותנו בעולם", כתבה אדם בסטורי שהעלתה אתמול (רביעי) לחשבון האינסטגרם שלה בליווי סרטון הנאום."אלו הפנים שלנו", הוסיפה.

"אני זוכרת את מופז שובר שיניים עם המורה שלו לאנגלית כל יום במשך שעות לפני נאום חשוב. אז כן, זה קורע מצחוק, אבל גם מרגיז ומביך", סיכמה. בסטורי נוסף שיתפה אדם את 258 אלף עוקביה בצילום מסך של תגובה שקיבלה מגולש שפחות התחבר לרוח דבריה. "לא מאוהדי סמוטריץ', אבל למה מביך?", תהה בתגובה לדבריה.
"למה כולם חייבים לדעת אנגלית?זלנסקי עלה לנאום איפשהו באוקראינית והייתה לו מתורגמנית. מסי מתראיין רק בספרדית, נראה לי הוא לא יודע אנגלית
אז למה זה מביך? כל הכבוד שניסה ועמד שם ואני בכלל לא מאוהדיו", הדגיש בשנית וסיכם: "פשוט מעצבנת הסגידה לשפה האנגלית".
"לא חייבים לדבר באנגלית", השיבה אדם בתגובה, "ולו היה מדבר בעברית (עם תרגום) זה היה בסדר גמור מבחינת כולם, אבל אם מדברים בשפה אחרת – אז כמו שצריך", כתבה. "לכבד את המעמד, את האנשים שאתה מייצג ואת האנשים שבפניהם אתה מופיע. איש לא חף מטעויות ואולי הוא השתדל מאוד", ניסתה לרכך במעט את הטון הביקורתי, "אבל מנהיגים נמדדים במבחן התוצאה והתוצאה הזו שמה אותנו ללעג", הוסיפה.
"אני לא סוגדת לאנגלית", ביקשה להבהיר,  "אבל יש משהו מאוד מרשים במנהיגים שלנו כשהם נותנים שואו בשפתו של העולם הגדול כפי שעושה נתניהו למשל", הוסיפה אדם (שכזכור שירתה בדובר צה"ל והייתה הדוברת של כמה חברי כנסת ביניהם גם השרה מירי רגב). "הוא תמיד מביא לנו כבוד על במות העולם", סיכמה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לסמוטריץ
    עדי 03/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמוטריץ מזה חוסר האנגלית שלך אתה לא חייב לבזות את כולם יכולת לדבר בעיברית למה לא עשית זאת ממש גועל אני למדתי עד כיתה ז ואני מדבאת יןתר טוב כי למדתי מהטלוויזיה קצת מהאימטרנט ה
    סגור
  • 2.
    תגובה
    שרה 03/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כנראה היא לא שמעה איך אהוד ברק נאם באנגלית או יאיר לפיד. מה לעשות האנגלית שלו לא טובה. יש מדינות שהנציגים נואמים בשפת המדינה שלהם וגם זה בסדר,"מותק" זו לא סיבה לבכות, חה, חה ועוד פעם חה.
    סגור
  • 1.
    ממשלת בובה ביבי-אין צורך בלימודי ליבה...רואים (ל"ת)
    אמירה 03/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור