תקשורת ומדיה

פילבר מעריך: לא יהיו בחירות לפני 2026

שלמה פילבר לא מתרשם מהכותרות בעיתון הארץ, וטוען שהציונות הדתית והחרדים לא יכלו לחלום על תוצאות טובות יותר. "לשותפות הקואליציוניות אין באמת אופציות, ודאי לא להפלת הממשלה"
מערכת ice | 
שלמה פילבר בעדותו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
התקשורת הישראלית עטה על השלל התודעתי בהתארכות המשא ומתן הקואליציוני. גם כאן ב-ice, דיווחנו על הדרישות המופרזות וחסרות התקדים של המפלגות הדתיות והחרדיות. 
למרות זאת, יש מי שחושב שזו טעות, וכי מדובר בדרישות "צנועות ומרוסנות". הסוקר ואיש התקשורת שלמה פילבר, כתב בשישי האחרון טור מפורט שאותו העלה בדף הטלגרם של "דיירקט פולס". את דעתו הסביר, "זה נשמע מופרך לנוכח כותרות "החזירות" שחגגו כאן בחודש האחרון, כאלה שבונות על הזיכרון הקצר של בוחרי השמאל וקוצר הרוח של בוחרי הימין."

"איש לא הכניס להסכם הקואליציוני את "חוק המרכולים" או ביטול מצעדי גאווה", כתב. "התיקונים שנכנסו מתייחסים לנסיונות משרד המשפטים לשנות את אורחות חייהם של החרדים בחקיקה, כמו איסור על עירייה לממן לציבור אירועי תרבות בהפרדה, והדרישות התקציביות של אגודת ישראל וש"ס הן מגזריות בתחומי החינוך, הדיור והתעסוקה."
בהמשך הוא מעריך כי הקואליציה שקמה היא יציבה, ואין לאף אחד אינטרס להפיל אותה בשנים הקרובות, גם לא ל"חבורת הממורמרים" בליכוד. "כל הנסיונות לייצר מרד פנימי, עוד מיוזמות אלקין וסער בממשלה הקודמת - כשלו. כולם ראו כיצד הענישו הבוחרים את אדלשטיין בפריימריז האחרונים וכל ניסיון להפיל ממשלת ימין הוא התאבדות פוליטית של כל קבוצת מורדים חדשה או ותיקה."
לסיום הוא מעריך כי "בניגוד לתחזיות לפיד - לא סביר שהבחירות השישיות יתרחשו לפני 2026. נזכיר כי רק לפני חודשיים התחזיות של היועצים והסוקרים שליוו את לפיד לא הצליחו לחזות מה יקרה 4 ימים קדימה. קצת צניעות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה