תקשורת ומדיה

NSO תחטוף גם מאירופה? ההכרעה הדרמטית של הפרלמנט

סערת NSO תלווה אותנו עוד הרבה זמן. כעת יומיים אחרי שהשר לביטחו הפנים הכריז על בדיקה של הריגול באמצעות NSO, גם באירופה מתכוננים לחקור את התוכנה
מערכת ice |  1
NSO (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שערוריית NSO ממשיכה להעסיק את ישראל, אך גם את העולם. הפרלמנט האירופי הכריע היום כי יקים ועדת חקירה בנושא. ההחלטה מגיעה אחרי שקבוצת RenewEurope הציעה את המהלך שהתקבל בפרלמנט.
נציגת הולנד בפרלמנט שחברה בקבוצה הפוליטית צייצה בעניין וכתבה, "חדשות טובות: ההצעה של RenewEurope לוועדת חקירה לשערוריית #Pegasus זוכה כעת לתמיכת רוב! יש להקים אותה בהקדם ולחקור במלואו טענות על ריגול בלתי חוקי אחר מבקרי ממשלה.
RenewEurope היא קבוצה פוליטית ליברלית פרו-אירופית בפרלמנט האירופאי שדוגלת בחופש, דמוקרטיה, ושקיפות כך שלא סתם היא זו שהביאה את הפרלמנט האירופי לעסוק בעניין.
 
כל זה קורה ברקע התפוצצות הפרשה כאן בישראל בזמן שנעשים מאמצים להבין את גודל התופעה של ריגול אחרי אזרחים ללא עוגנים משפטיים מתאימים. בינתיים, כאן בישראל ועדת חקירה עלתה לראשונה רק לפני יומיים עם החלטת השר בר לב בעניין.
השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב הודיע לפני זמן קצר כי בהמשך לפרסומים מהבוקר (שני) אודות שימוש מערכות אכיפת החוק והמשפט בטכנולוגיות "פגסוס" של NSO והכריז: "החלטתי להקים ועדת בדיקה ממשלתית שתחקור לעומק את הפגיעה בזכויות האזרחים ובפרטיותם בשנים המדוברות".
לדבריו של בר-לב, ועדת הבדיקה הממשלתית הוקמה "מתוך העדויות העולות, מסתמן שהכשלים, באם היו, היו תחת מפכ״לים קודמים, תחת שרים לביטחון פנים קודמים ותחת ממשלות קודמות. אני מישיר מבט אליכם, אזרחי ישראל ומתחייב לכם - ועדת הבדיקה תבדוק לעומק ולרוחב את כל הטענות. במשמרת שלי המחדלים הללו לא יקרו – המשטרה נמצאת תחת האחריות שלי ובסמכות שלי ואני אוודא שאם הייתה פגיעה בדמוקרטיה שקרתה בשנים הקודמות, אוקיע אותה ולא אתן לה לקרות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מאוד אמין , מר ללא לב!
    427 02/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טינופת פיי
    סגור