תקשורת ומדיה

משרד הבריאות מותקף: "פרסום מספר החולים הקשים בתקשורת מטעה"

פרופסור עידית מטות יצאה בקריאה: "אם יש דבר שעדיין מנהל את מקבלי ההחלטות באירוע הזה, זו החרדה ותחושת הפחד, כבר חודש אנחנו רואים ומבינים שהאומיקרון מדבק מאוד אך בעל יכולת לנזק מזערית", במשרד הבריאות תקפו בחזרה: "שתאוות פרסום גוברת לעיתים על אחריות"
מערכת ice | 
בית החולים אסותא, משרד הבריאות (צילום ויקיפדיה)
משרד הבריאות ממשיך לצאת נגד רופאים שמעלים טענות נגד ההתנהלות בנושא נגיף האומיקרון של הקורונה והפעם הייתה זו הפרופסור עידית מטות מהבכירות בישראל, בשל פוסט נוקב שכתבה. על כך, ספג המשרד בביקורת קשה.
"שבוע טוב, כאן פרופ׳ עידית מטות", פתחה הבכירה. "בימים אלה אנו מציינים שנתיים לפרוץ מגיפת הקורונה ולצערי, אם יש דבר שעדיין מנהל את מקבלי ההחלטות באירוע הזה, זו החרדה ותחושת הפחד. ״זמישות״ זה להיות זריזים ביכולת שלנו להיות גמישים, להבין בכל זמן נתון מול מה אנחנו מתמודדים ולפעול בהתאם. האומיקרון שייך למשפחת הקורונה אבל אין מה להשוות בינו לבין זנים קודמים כמו האלפא והדלתא שחווינו שגרמו למחלה ממושכת וקשה שחוללה פגיעה אנושה בריאות עם צורך תדיר בהנשמה ולעיתים לשימוש באקמו. זה היה אז.בזה לא עכשיו - לא האומריקון. למעשה, כבר חודש אנחנו רואים ומבינים שהאומיקרון מדבק מאוד אך בעל יכולת לנזק מזערית. מזערית! ולראיה, אין לנו מונשמים באיכילוב עם אומיקרון. אפילו לא אחד!!! אין גם בעיית אקמו כפי שהיה בעבר כי פשוט אין צורך".
"מה כן יש? חולים עם שפעת שמונשמים. את החולים האלה לא סופרים ומפרסמים. אלה חולים שמידי שנה מאות מהם ממלאים את בתי החולים, ששוכבים בפנימית מוגברת, אחדים מתקבלים לטיפול נמרץ, ועליהם לא שומעים באותה תדירות אם בכלל מלבד הכתבה השנתית על ׳הזקנה מהמסדרון׳. שפעת זו מחלה ללא יחסי ציבור. אבל היא הורגת. חשוב לדעת: המספרים שמראים לנו של חולי קורונה בבתי החולים, קלים (ברובם הגדול) וקשים כאחד, יש להם קורונה אבל ברובם הגדול אינם מאושפזים בגלל קורונה! לדוגמא: יולדות, צעירים אחרי נפילה מקורקינט, מטופל עם זיהום בדרכי השתן ועוד. מדווח לכם על שני מטופלים קשים אצלנו בטיפול נמרץ אבל האמת היא שהם לא בגלל קורונה, אחד אחרי תאונת דרכים קשה והשני בגלל דימום למוח".
"לכן, הפרסום של מספר החולים הקשים עם קורונה שמופיע כל יום בתקשורת הוא מטעה!
הגיוני שמי שאינו נמצא בבית חולים יחשוב כי הקורונה גרמה למחלה קשה, אך אין זה כך. אלה חולים מאומתי קורונה שאושפזו מסיבה אחרת. למעשה, חולים קשה בגלל הקורונה הם בודדים וגם עבור חלקם ההגדרה שהוחמרה של חולה קשה כפי שדברנו בעבר יוצרת מצג שווא של תחלואה קשה ללא כדין ובפועל יוצרת רק חרדה ומובילה להחלטות ניהוליות בעייתיות. לצערי, במקום להתייחס לזן הזה בהתאם, זמישות אמרנו, אנשים נאלצים להיות כלואים בבתיהם ואנחנו דה פקטו בסוג של סגר והמדינה על סף קריסה. תגידו, השתגענו? ועל מה? זה מזכיר לי שלפני כמה שבועות ירדו פה כמה טיפות אבל נתנו לזה שם (כרמל) וכולנו חיכינו למבול. עכשיו, זה באמת עניין רק של מיתוג".
"ובעיקר, טירוף הבדודים כדאי שיעבור הערכה מחדש. בוודאי עבור האסימפטומטים. בודאי עבור הילדים שחייבים חיים של שגרה - אנו גוזלים מהם ילדות, התפתחות, לימוד, ומעניקים להם פחדים, הפרעות נפשיות ורגרסיה. בבקשה תצילו את דור העתיד שלנו אבל תצילו גם את ההורים שמבודדים עם הילדים. מאות אלפי מבודדים על מה? אוכלוסיה ענקית מסתובבת אסימפטומטית עם אומיקרון ואנו אפילו לא יודעים. רבים נדבקים ואינם ערים לכך. בתקופה זו ובזן הקורונה הנוכחי (אומיקרון) צריך להתאים את ההנחיות: מי שחש לא טוב שישהה בבית. כל השאר - שחררו לחופשי ופשוט תעשו דבר אחד - שימו מסיכות. עידית".
 
במשרד הבריאות תקפו: "בעוד מערכת הבריאות משקיעה מאמץ אדיר לשמירה על בריאות הציבור והצלת חיים, מתעוררים גורמים קולניים, לרבות רופאים, שמייצרים שיח חסר אחריות שמטרתו לכרסם באמון הציבור גם במאבק בזן האומיקרון, משרד הבריאות נוהג במקצועיות ובשיקול דעת על מנת לשמור על בריאות הציבור, לצד השמירה על המשק, החינוך, התרבות וככל הניתן על שגרת חיים לצד הקורונה. הצעתה של פרופ' מטות שלא לאמת חלק נרחב מן הנדבקים ובכך לאפשר התפשטות מהירה ונרחבת יותר של המחלה, אינה מקובלת על משרד הבריאות. המדיניות שמציעה פרופ׳ מטות עלולה להביא לפגיעה קשה בקבוצות שבסיכון, לעלייה במספר החולים הקשים ולתמותה".
 
"לצערנו, התנהלותה של פרופ׳ מטות, והשפה שבה בחרה להביע את הביקורת שלה, מעלים חשש שתאוות פרסום גוברת לעיתים על אחריות. בנוסף, יש לציין כי השימוש בעמוד הרשמי של בית חולים ממשלתי לטובת הבעת עמדה אישית - פסול ואסור אנשי מערכת הבריאות בישראל פועלים ללא לאות מול גל התחלואה הקשה, בשיקול דעת ובאחריות, במאמץ לשמור על בריאות הציבור ועל פעילות המשק. מי שלא רוצה לסייע - שלא יפריע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה