תקשורת ומדיה

פאולה רוזנברג במתקפה חריפה: "משתמשים בדת כדי להצדיק גזענות"

עדי שילון והשחקן יוסף סוויד התגרשו אחרי 10 שנות זוגיות, והטוקבקיסטים הגיבו עם מופע גזענות חסר תקדים. מי שממש לא אהבה זאת היא פאולה רוזנברג, שעלתה למתקפה: "זו שנאה בתחפושת של דת, גזענות שמתחפשת ל’שמירה על הערכים"'
מערכת ice | 
פאולה רוזנברג (צילום מסך קשת 12)
סיפור האהבה של עדי שילון והשחקן יוסף סוויד הגיע לסיומו: השניים הודיעו היום (שני) על פרידתם לאחר עשור של זוגיות, שש שנות נישואים ובת משותפת. הזוג המוכר, שהתגורר בשנים האחרונות בברלין, החליט לסיים את דרכם המשותפת בהסכמה הדדית, תוך שמירה על מחויבותם ההורית המשותפת.
"מרגישה שנכון לשתף ברגע הזה, בו הסיפור נגמר", חשפה שילון ברשתות החברתיות בפוסט כן ורגיש. "אחרי עשר שנים של אהבה גדולה, חברות עמוקה ומשפחה שבנינו יחד, החלטנו להיפרד. כבר לא זוג, אבל תמיד משפחה", כתבה שילון.
אלא שהעוקבים של שילון יצאו במופע גזענות חסר תקדים, ותקפו את שילון על כך שהייתה בזוגיות רבת שנים עם ערבי. מי שממש לא אהבה את זה היא מנחת הטלוויזיה פאולה רוזנברג, שהעלתה פוסט נוקב לחשבון באינסטגרם שלה בו תקפה את כל אותם טוקבקיסטים.
רוזנברג כתבה תחילה: "יוסף סווייד (ישראלי ערבי נוצרי) ועדי שילון (ישראלית יהודייה) נפרדים אחרי עשור של זוגיות וילדה משותפת, והתגובות? לא מפתיעות אותי, אבל כן מכאיבות מאוד.
זו מראה עכורה שמשקפת את הלך הרוח העכשווי, ומייצגת את המציאות הישראלית, שכבר מזמן לא שייכת ל’קומץ’. בין התגובות אפשר למצוא אמירות כמו: סוף סוף חוזרת ליהדות’, ‘די עם ההתבוללות’, ‘כל יהודי הוא נשמה מיוחדת שיכולה להיות רק עם יהודי’, ‘בקרוב אצל צחי ולוסי’, ‘איכס מגעילה, היא יותר ערביה מיהודיה’.
בואו ננסה לדמיין סצנה דומה, תשעים שנה אחורה, בברלין של 1934: ג’וזף הוא נוצרי גרמני, ואדית יהודייה גרמניה. מה היו אומרים אז? ‘סוף סוף חוזר אלינו לנצרות’, ‘די עם ההתבוללות’, ‘אי אפשר לסמוך על יהודים’, ׳בטח היהודיה הזו תמצא עכשיו גרמני אחר׳.
מצמרר? זה לא סיפור דמיוני - אלא סיפור היסטורי מוכר היטב, כולנו למדנו לדקלם ״לעולם לא עוד״. רק שחלק מהישראלים הבינו את ה״לעולם לא עוד״ במובן האגואיסטי והחד צדדי: אסור לאחרים לעשות את זה לנו היהודים, אבל אנחנו? יאללה בכיף, בוא נתגזען על אחרים. לא הפנימו את ״מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך!״.
בישראל של 2024, אנשים מרשים לעצמם להחצין את אותו הרעל בשם “מסורת” או “אמונה”. רק שהפעם, זו שנאה בתחפושת של דת, גזענות שמתחפשת ל’שמירה על הערכים’.
בבקשה, אל תטעו – כשמשתמשים בדת ובאמונה כדי להצדיק שנאה וגזענות, זה לא מגן על היהדות אלא הורס אותה מבפנים. כל אותן תגובות אלימות ושמחות לאיד על פרידתם של זוגות מעורבים, הן לא הגנה על מסורת אלא חיזוק לאלימות, לשנאה, ולאנטישמיות שמכרסמות במארג היחסים בין הקבוצות השונות של החברה הישראלית.
אותה שנאה שהובילה להשמדת משפחותינו בשואה, מקבלת היום לגיטימציה בתוך השיח הישראלי. יותר מזה – היא מחלחלת אל השלטון עצמו, וזה רק נהיה קשה ומביך יותר ויותר לייצג את ישראל מול העולם ולהתמודד עם הטענות על גזענות. בתור מי שעוסקת בזה שנים, אני יכולה לומר שזה כבר כמעט בלתי אפשרי.
אז לכל מי שכותב את התגובות הנוראיות: האיום על העם היהודי הוא לא באהבה של עדי ויוסוף, ולא בזוגות כמו צחי ולוסי. האיום האמיתי הוא השנאה המתחזה לאמונה, היוהרה, והבורות.
אני מתפללת עבור הבנות שלי ועבור כל הילדים שלנו, שמדינת ישראל תמצא את הכוח והאומץ לשים סוף לגזענות, להפליה, ולניצול של הדת כדי להצדיק את העיוותים המוסריים והאופורטוניזם. צילמתי קצת מהתגובות המדכאות והן בפוסט אם תגללו".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה