תקשורת ומדיה

ערוץ 14 מעורר סערה בעולם הערבי: "יש לכבד את קדושת כל הדתות"

ערוץ 14 מעורר בימים האחרונים סערה ענקית בעולם הערבי, זאת לאחר שפרסמו תמונות של מספר אנשים שלטענתם ישראל צריכה לחסל, ביניהם האייתוללה עלי אל-חוסייני אל-סיסתאני - איש דת שיעי עיראקי בכיר מאוד. הדבר עורר סערה ענקית, הנשיאות וראש הממשלה בעיראק הוציאו הודעות גינוי, ואפילו המיליציות הפרו-איראניות איימו: "זה יסתיים בחיסול ישראל"
מערכת ice |  2
ערוץ 14 (צילום מסך ערוץ 14)
ערוץ 14 מעורר בימים האחרונים סערה ענקית בעולם הערבי, זאת לאחר שפרסמו תמונות של מספר אנשים שלטענתם ישראל צריכה לחסל. לצד דמויות כמו יחיא סינוואר, אסמאעיל קאאני, מנהיג החות'ים בתימן עבד אל-מלכ בדר א-דין אל-חות'י ונעים קאסם, ניצן למצאו אדם נוסף - האייתוללה עלי אל-חוסייני אל-סיסתאני - איש דת שיעי עיראקי בכיר מאוד במדינה בפרט ובעולם הערבי בכלל.
בעקבות כך, משרד התקשורת של שגרירות ארצות הברית בבירת עיראק, בגדאד, מיהר להגיב בנושא וטען מדובר בדמות דתית בולטת, וכי הוא "קול מכריע ומשפיע בקידום אזור שליו יותר".
ראש ממשלת עיראק גם הוא הגיב על רשימת מטרות החיסול שהציב ערוץ 14 בשידור וכתב: "ישראל הלכה רחוק מדי, והיא מעליבה סמלים ודמויות משפטיות. הדבר מהווה פגיעה ברגשותיהם של מוסלמים ברחבי העולם. הממשלה דוחה מכל וכל פגיעה במעמד הסמכות שלנו, הנהנית מהערכה וכבוד של כל העם העיראקי, העולם הערבי והאסלאמי והקהילה הבינלאומית".
לסיום טען ראש ממשלת עיראק: "הניסיונות הללו מעודדים את הרחבת מעגל התוקפנות וחושפים את השלום והביטחון לאיום ממשי". גם נשיאות עיראק הוציאה הודעה רשמית בנושא בה נכתב: "אנחנו דוחים עלבונות כאלה. יש לכבד את קדושת כל הדתות".
אפילו המיליציות הפרו-איראניות בעיראק הגיבו על האיום של ערוץ 14 ומסרו: "זה לא קו אדום, אלא מעליו. זה קודש שאי אפשר לגעת בו. כל טיפשות של ישראל כלפי הרשות הדתית פירושה מלחמה ארוכה והרסנית שתסתיים עם חיסול ישראל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ערוץ 14 הרטינג הכי גבוה בעולם הערבי
    מוחמד 10/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערוץ 14 הרטינג הכי גבוה בעולם הערבי
    סגור
  • 1.
    טוב לדעת שגם הם צופים בערוץ 14- כנראה שהם יודעים שהוא
    חחחחחחחח 10/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הכי אמין
    סגור