תקשורת ומדיה

לראשונה בהיסטוריה: העיתונאי הבכיר הצטרף לתקיפות מטוסי צה"ל בתימן

ניק רוברטסון, הפרשן הבכיר של רשת CNN, חשף כי הוא הצטרף לתקיפות של מטוסי צה"ל בתימן, דבר שהוא כלל לא ידע מראש: "לא היה לי מושג לאן אני הולך. זו הייתה ההזדמנות היחידה לבחון ולשוחח מקרוב עם אלה שנמצאים בקו חזיתות המלחמה של ישראל"
מערכת ice | 
מטוסי קרב F-16 (צילום פלאש 90/ משה שי)
על רקע המתיחות הביטחונית בגבול הצפון לאחר חיסול נסראללה והמוכנות להתקפה מצד איראן, בצה"ל ממשיכים לפעול בכל הכוח נגד הפרוקסים האיראנים, אחרי שמטוסי קרב תקפו בתחילת השבוע בתימן, עשרות מטרות של החות'ים בנמלים ימיים ובתחנות כוח, במרחק של כ-1,800 ק"מ מישראל.
אלא שאתמול (שני) נודע על היסטוריה של ממש באחד המטוסים שלקחו חלק בתקיפה. ניק רוברטסון, הפרשן הבכיר של רשת CNN, חשף כי הוא הצטרף לתקיפות של מטוסי צה"ל בתימן, דבר שהוא כלל לא ידע.
בתקשורת הבריטית פורסם כי מדובר "בעיתונאי הזר הראשון שנלקח למשימת לחימה במרחק של יותר מאלף מייל מישראל על גבי מכלית תדלוק של מטוס קרב". רוסרטסון עצמו סיפר על ההיסטוריה המטורפת שעשה: "ההזמנה הישראלית להצטרף למשימה זו הגיעה ללא פירוט על יעד המטוס".
עוד סיפר העיתונאי הבכיר של CNN: "כשאני מטפס במדרגות הרעועות של המטוס, אין לי מושג לאן אני הולך ומה הטיסה הזאת של צה"ל תגלה על מבצעים צבאיים". הוא סיפר שליוו אותו שני מאבטחים של צה"ל, שדרשו ממנו לעלות למטוס ללא אמצעי תקשורת בכלל.
עוד סיפר הפרשן הבכיר: "זו הייתה ההזדמנות היחידה לבחון ולשוחח מקרוב עם אלה שנמצאים בקו חזיתות המלחמה של ישראל. שוחחתי עם הטייס. הוא הראה לי מפה של המשימה, באותו רגע הבנתי שאנחנו בדרך לנמל חודיידה בתימן, בשליטת המורדים החות'ים, בגיבוי איראן. הם סיפרו לי שהמשימה הייתה כי הם ירו שלושה טילים ארוכי טווח שיורטו ליד תל אביב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה