תקשורת ומדיה

דרמה ברשות השנייה: בג"צ הקפיא את סמכויות היו"ר שמינה קרעי

בית המשפט הורה על הקפאת סמכויותיה של ד"ר אודליה מינס כממלאת מקום יו"ר הרשות השנייה עד לדיון בעתירה שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון. המינוי אושר למרות התנגדות חוות הדעת המשפטיות, שמציינות כי מינס אינה עומדת בתנאי הסף לתפקיד

מערכת ice | 
אודליה מינס (צילום מסך פייסבוק)
בג"ץ הקפיא את סמכויותיה של ד"ר אודליה מינס בתפקיד ממלאת מקום יו"ר הרשות השנייה עד לדיון בעתירה שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון. השופט אלכס שטיין קבע כי מינס תגיש את עמדתה לעתירה עד 8 בספטמבר, ויוקצה דיון בהרכב של שלושה שופטים.
הממשלה אישרה את מינויה של מינס בתמיכת שר התקשורת שלמה קרעי, אך התעלמה מחוות הדעת המשפטית של משרד התקשורת והיועצת המשפטית לממשלה, שקבעו כי מינס אינה עומדת בתנאי הסף לתפקיד. חוות הדעת ציינה שהמינוי פגום בשל אופן ההצבעה והעובדה שמינס לא עונה על הדרישות החוקיות, הכוללות ניסיון ניהולי של חמש שנים.
מינס בת ה-42, חברה במועצת הרשות השנייה מאז 2018 ומרצה למשפטים במכללת קריית אונו, כתבה בעבר מאמר המתנגדים לרגולציה בשוק התקשורת. היא מונתה כממלאת מקום לאחר פרישתו של עדן בר-טל, שהודיע על עזיבתו בעקבות תנאי שכרו.
נזכיר כי היועמ"שית לממשלה גלי בהרב-מיארה כתבה כי ד"ר מינס אינה עומדת בתנאי הכשירות הקבועים בחוק החברות הממשלתיות, החלים גם על מינויים בתאגידים ציבוריים כדוגמת הרשות השנייה. על פי החוק, נדרש ניסיון של חמש שנים לפחות בתפקיד בכיר בתחום הניהול העסקי של תאגיד בעל היקף עסקים משמעותי, בכהונה ציבורית בכירה או בתפקיד בכיר בשירות הציבורי. לפי הנתונים שנבדקו, ניסיונה של ד"ר מינס אינו עונה על דרישות אלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה