תקשורת ומדיה

בן כספית על הדחת מנכ"לית חדשות 13: "לא הצלחתם לכבוש את הערוץ"

לאחר שנודע כי יוליה שמאלוב ברקוביץ' הודחה מתפקידה כמנכ"לית חדשות 13, מיהר בן כספית לברך על ההחלטה בציוץ שפורסם ברשת החברתית X. בן כספית: "הישג עצום לחברים מחדשות 13. משלט חשוב נותר על מכונו"

מערכת ice |  2
בן כספית (צילום פלאש 90/ משה שי)
על רקע המאבק הממושך של עובדי חדשות 13 נגד מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ' כמנכ"לית הערוץ, היום (רביעי) דווח כי זו הודחה מתפקידה הבכיר. מי שצפוי להיכנס לנעליה של שמאלוב ברקוביץ' ולכהן כמנכ"ל חברת החדשות הוא חבר הדירקטוריון צבי חפץ. עוד נודע, כי חפץ צפוי לשמש בתפקיד הבכיר עד לאיתור מנכ"ל חדש. 
על ההחלטה להדיח את יוליה שמאלוב ברקוביץ' מתפקידה הבכיר אחראי בעל השליטה ברשת, לן בלווטניק. בעקבות אותה החלטה דרמטית של בלווטניק, מיהר העיתונאי בן כספית לפרסם ציוץ ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר). 
"הישג עצום לחברים מחדשות 13. משלט חשוב נותר על מכונו. בתוך ים ההתלהמות הביביסטית, תעשיית הפייק ופולחן האישיות הגועש, הולכים ומתמעטים איי השפיות והמקצועיות", כך כתב כספית לעוקביו בציוץ שפורסם ברשת החברתית X.
 

בהמשך הציוץ, ציין מגיש תוכנית הטלוויזיה "פגוש את העיתונות" כי אותם גורמים לא הצליחו "לכבוש את ערוץ 13" והמשיך בעקיצה לערוץ המתחרה: "אז זהו, לא הצלחתם לכבוש גם את 13. תיאלצו להמשיך לארגן הטבות לערוץ 14 כ'ערוץ זעיר'".
אין ספק, המאבק הנחוש של עובדי חברת חדשות 13 הצליח. כזכור, טענותיהם של עובדי ערוץ 13 כי יוליה שמאלוב ברקוביץ' אינה כשירה לכהן בתפקיד הבכיר, בין היתר, בשל הרקע הפוליטי וחוסר הידע המקצועי שלה בענף העיתונות.
בן כספית התייחס לאותו מינוי אשר עורר סערה תקשורתית רחבה וכתב: "לא הייתה לי שום בעיה אם היו מביאים לרשת 13 מנכ"ל ימני. כל עוד מדובר בעיתונאי מקצועי שרואה בחדשות את קודש הקודשים, שחותר למקצוענות, דיוק והגינות ולא הספיק להיחטף ע"י ההיפנוזה של מכונת הרעל הביביסטית.
יש בישראל, עדיין, עיתונאים אנשי ימין אידיאולוגי שלא נשבעו אמונים לפולחן האישיות המחליא של הביביזם. יש בישראל הרבה מאוד אנשי ימין הגונים, מקצועיים, חסרי פניות. אז יוליה שמאלוב ברקוביץ' אינה כזו".
לאחר שציין כי הוא נדהם בזמנו מהדיווח כי שמאלוב ברקוביץ' מונתה לתפקיד הבכיר, כספית עקץ את בכירי רשת בעבר ובהווה וכתב: "אני לא יודע אם הכסיל או המושחת הראשי זה ההוא המתקרא 'אמיליאנו' או הטיפוס המכונה 'טופולסקי' (שעובר בכלל לארה"ב), ואם הבעלים בלווטניק ידע בכלל על האירוע, מי הפיל את מי, מי שיקר למי, מי הטעה את מי. אני כן יודע ששני הדח"צים (דירקטורים חיצוניים) בדירקטוריון רשת לא היו נאמנים לציבור, אלא למישהו אחר. ועדיין אינו לא לגמרי מבין מי היה זה שהפעיל אותם, שמשך בחוטיהם, שגרם להם להאמין שכן, אפשר למנות את יוליה שמאלוב ברקוביץ' לתפקיד הזה, ולהישאר בחיים. או שהערוץ יישאר בחיים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אכן, הצדק ניצח
    שיראל 08/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אטב, שהחכה עיתונות חופשית משמעותית לציבור.
    סגור
  • 1.
    יש לה הזדמנות מנכלית ערוץ 12
    יפה 08/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאחל לה הצלחה
    סגור