תקשורת ומדיה

כתב חדשות 13 חוגג את החלטת בג"ץ: "נמשיך במאבק נגדה"

בג"ץ הוציא צו על תנאי במסגרתו דרש מדירקטוריון חדשות 13 לתת תשובות מנומקות בנוגע למינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית. מתן חודורוב חגג את ההחלטה: "מדובר בתוצאת ביניים טובה מאוד. בג״ץ העביר את נטל ההוכחה לכתפי החברה. נמשיך במאבק עד להבטחת עצמאותה של המערכת״
מערכת ice |  3
חדשות 13 (צילום מסך חדשות 13)
בג״ץ הוציא היום (ראשון) צו על תנאי, המורה לדירקטוריון חדשות 13 ולנציגי הציבור המכהנים בה, לנמק מדוע לא יבוטל מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ׳ למנכ״לית החברה ויתקיים הליך תקין לבחירת מנכ״ל מחדש. המשמעות המעשית של ההחלטה היא ששופטי העליון שוקלים לבטל את הליך המינוי.
בכך דוחה ביהמ״ש העליון את טענת הנהלת חדשות 13, שלפיה התערבות במינוי אינה בסמכותו. השופטים עמית, גרוסקופף ווילנר אף ביקשו מהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, להתייצב בתיק ולהביע את עמדתה באשר למעמדם הציבורי של חברת החדשות והדירקטורים המכהנים בה מטעם הרשות השנייה.
בנוסף ציין בג״ץ כי הנהלת החברה הגישה הבוקר פרוטוקולים הנוגעים לאיתור המנכ״ל במעטפה סגורה, על אף שלא ניתן לכך אישור מביהמ״ש, ולפיכך הוחלט שלא להתייחס כעת למסמכים אלה.
יו״ר ועד עובדי חדשות 13, מתן חודורוב, מסר בתגובה: ״אנו מעודדים מהחלטת כב׳ השופטים וסבורים שמדובר בתוצאת ביניים טובה מאוד. בג״ץ העביר את נטל ההוכחה לכתפי החברה, והיא זו שתצטרך כעת להראות אם פעלה כשורה - בהליך המינוי ובבחירה עצמה. עיתונאי חדשות 13 ימשיכו להיאבק נגד מינוי הפוליטיקאית שמאלוב-ברקוביץ׳, במטרה להבטיח לצופים חברה מקצועית עם הנהלה כשירה. נמשיך במאבק עד להבטחת עצמאותה של המערכת״.
מנכ״ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות אלי גרשנקרוין: ״מברכים את שופטי בג"צ שקיבלו את בקשתנו והוציאו צו על תנאי להנהלת חברת החדשות. אנו מקווים שההנהלה תנצל את החלטת השופטים על מנת לחזור בה מהמינוי השערורייתי ולמנות במקומה עיתונאי אמיתי לנהל את חברת החדשות״.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בגצ השתלט על המדינה דוחף את האף לכל חור
    אליהו 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לבגצ אין שום סמכות להתערב במינוי מנכלית לערוץ פרטי ,ההנהלה צריכה להשיב מלחמה שערה נגד ההחלטה המוזרה ,,בכל אופן כל הכבוד למנכלית שרוצה לעשות שינוי בערוץ אל גזירה הנשלט מבחינת האגנדה על ידי דרוקר ולהקתו
    סגור
  • 2.
    מר חודורוב אתה הבא בתור
    NRMG 08/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלא יהיה לך ספק
    סגור
  • 1.
    רשת 13
    טובה 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לסגור את הערוץ שכולם ילכו הבית אחרי כן לפתוח ערוץ נורמלי
    סגור