טלוויזיה

דרמה בחדשות 13: זו הדרישה של בג"ץ בנוגע למינוי המנכ"לית החדשה

על רקע הסערה של מינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13, בג"ץ הוציא צו על תנאי, במסגרתו דרש מדירקטוריון חדשות 13 לתת תשובות מנומקות בנוגע למינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית, ודרש מהם להסביר מדוע לא התקיים הלך בחירה תקין
מערכת ice | 
יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (צילום מערכת אייס, פלאש 90/ משה שי)
על רקע הסערה של מינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13, בג"ץ הוציא היום (ראשון) צו על תנאי, אחרי העתירה שהוגשה, במסגרתו דרש מדירקטוריון חדשות 13 לתת תשובות ולנמק את מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית. בנוסף על כך, דרש בג"ץ לנמק מדוע היא לא מחייבת את הדירקטורים מטעמה בחברה לערוך הליך תקין למינוי מנכ"ל.
בפסק הדין נכתב כי "מבלי לטעת מסמרות לגבי מעמדה של חברת החדשות ומעמדם של נציגי הרשות השנייה בדירקטוריון חברת החדשות, ובהינתן פערים עובדתיים הנוגעים להליך בחירתה של המשיבה 7 (יוליה שמאלוב ברקוביץ' - עא"מ) – ניתן בזה צו על תנאי המורה למשיבים ליתן טעם מדוע לא תבוטל ההחלטה למנות את המשיבה 7 למנהלת ולעורכת הראשית של המשיבה 5 (חדשות 13 - עא"מ)".
עוד נכתב בפסק הדין על ההחלטה כי על דירקטוריון חברת החדשות לתת תשובות "מדוע לא תורה המשיבה 6 (הרשות השנייה - עא"מ) לנציגי הציבור שמונו על ידה למועצת המנהלים של חברת החדשות לקיים הליך תקין חדש לבחירת מנהל ועורך לחברת החדשות".
בנוסף על כך, צוין בפסק הדין כי "יצוין כי המשיבים (חדשות 13) העבירו היום לעיון בית המשפט, במעמד צד אחד, מעטפה סגורה הכוללת פרוטוקולים של ועדת האיתור ודירקטוריון החברה. בשלב זה לא ראינו להתייחס למסמכים אלה, הן בשל עיתוי הגשתם והן בשל אופן הגשתם ללא אישור בית המשפט וללא תגובת העותרים". לסיום נכתב כי "בהאיסף החומר ייקבע מועד לדיון".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה