תקשורת ומדיה

אלמוג בוקר חושף: "לא הקשיבו לנירה. הנשקים לא חזרו"

אלמוג בוקר פרסם הערב ברשתות החברתיות תחקיר על קידום שנוי במחלוקת בצה"ל, לאחר שאותו בכיר שקודם הופיע בוועדה בכנסת והתבקש לתת הסברים בנוגע לכיתות הכוננות בעוטף עזה, לפני המחדל החמור ב-7 באוקטובר
מערכת ice |  2
אלמוג בוקר (צילום מסך חדשות 13)
העיתונאי הוותיק ומי שחווה את המלחמה הנוכחית מקרוב מאדף מאחר והיותו תושב הדרום, אלמוג בוקר, פרסם הערב בחשבונו ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר), ציוץ ובו הוא חושף את הקידום השנוי במחלוקת בצה"ל.
בציוץ בוקר מדבר על אותו קצין שנשלח בשם צה"ל לוועדת הכנסת שעסקה בנשקים לכיתות כוננות, בין היתר גם בעוטף עזה, בשנת 2022. זאת כאשר לאחר אותה ועדה התברר כי למרות שהתקבלה הנחיה להחזיר את הנשקים שנלקחו מכיתות הכוננות, הדבר לא קרה.
בפתח דבריו כתב בוקר: "הקצין הבכיר שקודם לדרגת אלוף משנה ומונה בשבוע שעבר על ידי הרמטכ"ל לתפקיד ראש מחלקת העורף בפיקוד הדרום, היה הנציג הצה"לי שהתבקש לספק תשובות לוועדת החוץ והביטחון בשנת 2022 על לקיחת הנשקים מכיתות הכוננות בעוטף. למרות הנחיה ברורה אז של הוועדה, בראשות רם בן ברק, שחייב להחזיר את הנשקים לעוטף והבטחה שזה יקרה - הדבר לא קרה וכולנו יודעים איך זה נגמר".
 
"יכול להיות שאלוף משנה עמירם מלכה הוא קצין ראוי, אבל לא יכול להיות שהוא מקודם עוד לפני שנגמר התחקיר. מספיק לשמוע את נירה שפק בוועדה זועקת את מה שראתה מביתה בכפר עזה, כדי להבין שחייב היה להחזיר את הנשקים: ״אנחנו באירוע של כמעט ונפגע..״, היא אמרה שם למי שהיה אז ראש זירת העורף באגף המבצעים: ״אני רואה כאן משהו לא טוב. ולכן אני מבקשת לסכם כאן לוחות זמנים עד מתי מחזירים מצב לקדמותו״. לא הקשיבו לנירה. הנשקים לא חזרו. התחקיר לא נגמר. הקצין שהיה שם מקודם". הוסיף בוקר.

 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גנץ היה שר הביטחון כשנלקחו הנשקים מכיתות הכוננות. (ל"ת)
    מסביר פנים 07/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ככה נראה ונשמע הפיקוד הבכיר.
    יהודה קפלן 07/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקדם כישלונות ומנציח טעויות.
    סגור