תקשורת ומדיה

חיים לוינסון נדהם מערוץ 14: "שקרים ותעמולה, מה זה החרטה הזו?"

העיתונאי ביקר את הכתבה ששודרה בערוץ 14 והציגה ישיבה בה לומדים באדיקות, בטענה שהדבר כלל לא מייצג את מרבית אוכלוסיית החרדים. כמו כן, סתר אמירות רבות שהושמעו בכתבה ושאל: "כל נער בלבוב למד תורה? מה זה החרטה הזו?"
מערכת ice | 
חיים לוינסון (צילום מסך קשת 12)
אמש (חמישי), שודרה כתבה בערוץ 14 בה יותם זמרי ואיתמר פליישמן ביקרו בישיבה היוקרתית "פוניבז" שכונתה כ"מיינטסרים החרדי". לדבריהם, המראה של שימור התורה והמסורת היהודית העתיקה הוא אינו פחות חשוב מלימוד באוניברסיטה או בציונות. כמו כן, הוצגו בכתבה צעירים חרדים שטענו כי הם מסוגלים להבין את תסכול החילונים, שכן הם גדלו כ"כופרים" ולכן הם לא מצליחים לדבר באותה שפה (בהקשר חוק הגיוס). מי החליט להתייחס לכך הוא העיתונאי חיים לוינסון (שלאחרונה אמירותיו חוללה סערה בתקשורת), שכתב בחשבון ה-X שלה: "ראיתי הרבה שקרים של תעמולה בטלוויזיה, כזה עוד לא ראיתי".
עוד הוא כתב: "כתבה שהייתה נפסלת אפילו בערוץ הידברות. כל הכבוד לכם! הלכתם לישיבת הדגל של המגזר הליטאי והראיתם ששם באמת לומדים". ניתן להניח כי אחת ממטרות הכתבה הייתה להציג את עולם הלימוד החרדי ההדוק, ובכך לטשטש את הטענות כנגד חרדים רבים שאינם לומדים אך גם לא מתגייסים. על כך לוינסון כתב: "אין אדם אחד שטען שבפונביז לא לומדים. שמדברים על בטלנות בישיבות מדברים על עשרות ישיבות נושרים. זה כמו ללכת לאימון של מכבי תל אביב ולהגיד שאין בעיית השמנה".
כמו כן, לוינסון התייחס לאמירות נוספות שנשמעו בכתבה, כמו "ככה זה מאות שנים" (הלימודים הגבוהים בעולם היהודי), וסתר זאת בטענה שמאז ומעולם היה מיעוט קטן שלמד, בעוד היתר עבדו והיו בעלי מלאכה. "כל נער בלבוב למד תורה? מה זה החרטה הזו?".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה