תקשורת ומדיה

רשת X בבשורה שערורייתית: "נאפשר לשתף תוכן עירום והתנהגות מינית"

הפלטפורמה החברתית עדכנה את המדיניות שלה, וכעת היא תאפשר למשתמשים לשתף תכנים מיניים אשר הופצו בהסכמה. מה הקאץ'? כמעט ואין - המשתמשים בסך הכל יאלצו לסמן את התוכן כ"רגיש". האם הדבר יוביל לגל עזיבת משתמשים או שמא ימשוך גולשים סקרנים?
מערכת ice | 
אילון מאסק והרשת החברתית X (צילום shutterstock)
הורים לילדים? שימו לב: הרשת החברתית X (טוויטר לשעבר) הודיעה כי היא תאפשר למשתמשים לשתף תכנים פורנוגרפיים. רבים תוהים את הסיבה למהלך המפוקפק, שלמעשה ממשיך את המגמה של הרשת החברתית הכוללת היעדר אכיפה מפרסום תכנים אסורים, החזרת משתמשים אשר נחסמו ומהלכים בעיתיים נוספים.
המטרה של הרשת בבעלותו של אילון מאסק (אשר בימים אלו מתמודד עם הליכים משפטיים בסך מיליארדי דולרים) היא למשוך משתמשים חדשים ולהרחיב את האפשרויות שעומדות בפני משתמשים קיימים. מנגד, אין ספק כי הדבר יוביל לעזיבה של אלו שאינם מעוניינים להיחשף לתכנים אלו ואף של מפרסמים גדולים (חברות הלבשה, גיימינג וכו').
בעמוד המדיניות המעודכן של הפלטפורמה נרשם: "ניתן לשתף תוכן עירום והתנהגות מינית של בוגרים, שהופק והופץ בהסכמה, בתנאי שהוא מסומן בבירור ולא מוצג בצורה בולטת". אז מה הוא אותו תוכן בדיוק? לפי רשת X, "עירום מלא או חלקי, כולל תקריב של אברי מין, אחוריים או שדיים", וגם התנהגות מינית מפורשת, כמו קיום יחסי מין.
מי שאכן ירצה לפרסם תכנים כאלו יצטרך לפרסם אזהרה על תוכן רגיש, וחשבונות שיהיו מעוניינים לעשות זאת באופן קבוע יאלצו להגדיר את חשבונם כמיועד למבוגרים בלבד, ובכך משתמשים בני פחות מ-18 לא יוכלו להיכנס לחשבונות אלו. האם הדבר אכן ימנע מהם גישה? כנראה שלא, מאחר ואין פיקוח אמיתי על הגיל אותו מציינים המשתמשים. האם המהלך ישתלם כלכלית לרשת X? ימים יגידו.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה