תקשורת ומדיה

שמעון ריקלין חוטף תביעה: "גרף ממון על חשבון הציבור"

מדינת ישראל הגישה תביעה נגד מגיש ערוץ 14, בתואנה שהשתמש לכאורה בקרקע שהותרה להקמת מפעל תעשייתי למוצרי יודאיקה ותשמשי קדושה - לצורך הקמת חנות "זול סטוק". כתב התביעה תקף את העיתונאי: "עשה שימוש ציני כאשר ניצל את ההטבות לרעה לצורך שימוש מסחרי"
מערכת ice |  3
שמעון ריקלין (צילום יוטיוב/ עכשיו 14)
מגיש ערוץ 14 שמעון ריקלין עומד במרכזה של תביעה שהגישה נגדו מדינת ישראל. בלב הפרשה, אולם אירועים שהפך מאוחר יותר לחנות "זול סטוק" שהוקמה על ידי הפובליציסט בשטחי יהודה ושומרון. הקרקע הותרה להקצאת המקרקעין בפטור ממכרז פומבי, למטרת הקמת מפעל תעשייתי למוצרי יודאיקה ותשמישי קדושה.
אלא שבתביעה שנחשפה הבוקר (רביעי) בכאן 11, צוין כי "מטרת החכירה" היא "תעשייה", בהתאם להמלצת משרד התמ"ת. בפועל "במקרקעין לא פעל מעולם מפעל לצורכי תעשייה או מלאכה וכיום פועל בה בית עסק לצורכי מסחר - חנות 'זול סטוק', לאחר שבמקום הופעל בעבר אולם אירועים".
לפי כתב התביעה, ריקלין חכר את מגרש 501 על פי חוזה חכירה, שכירות ארוכת טווח, בו התקשר עם הממונה בשנת 2012. בתביעה, נטען על ידי הממונה על הרכוש הממשלתי והנטוש ביהודה ושומרון: "בהטבות שהוענקו לנתבע על ידי המדינה, עשה הנתבע שימוש ציני, כאשר ניצל אותן לרעה לצורך שימוש מסחרי במבנה שלא שימש לייעוד של ההקצאה. זאת במטרה אחת ויחידה - גריפת ממון לכיסו, על חשבון קופת הציבור".
מריקלין נמסר בתגובה: "לפני הרבה שנים הקימו בשער בנימין אזור תעשייה שאיש לא התעניין בו. הייתי מהראשונים שניגש למכרז יחד עם שותף להקמת מפעל יודאיקה. זכינו בקלות במחיר זניח כאשר לכל המגרשים סביבנו לא היה דורש. השותף נפצע ולא עשינו כלום עם המגרש שהייעוד שלו היה תעשייתי".
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שמעון שלי בפיתה?
    הרב אנטריקוט 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משתילים לך כבד אווז? יאללה הביתה עם הטפטפה... שמעון, כזאת כיפה ענקית ואתה גוזל מהציבור? לא יפה...
    סגור
  • 2.
    רדיפה פוליטית של השמאל כנגד הימין
    סרגיו 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הפרקליטות בשירות השמאל ... אכיפה בררנית . משפט נתניהו חשף את שיטות הפעולה . אין אימון במערכת המשפט .
    סגור
  • 1.
    לא נכון איזה שמעון שמעון שלנו
    משה כף 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הצדיק שהשאיר אישה וילדים בהתנחלות ועבר למיליונרית מתל אביב אייך היא סובלת אותו
    סגור