בארץ

חיילים יוכלו להצביע בקלפיות בשטח עזה? זו ההצעה שאושרה

הצעת חוק שיזמו חברי הכנסת מהמחנה הממלכתי מיכאל ביטון וזאב אלקין בו יוצבו כלפיות לבחירות לרשויות המקומיות בשטח רצועת עזה אושרה בקריאה טרומית ויועבר להצבעה בקריאה ראשונה, במסגרת החוק יוצבו קלפיות מיוחדות לחיילים בשבוע שלפני הבחירות המקומיות
מערכת ice | 
כוחות צהל בעזה (צילום דובר צהל)
עברה כעת במליאה בהצבעה טרומית הצעת החוק שתאפשר הצבת קלפיות מיוחדות לחיילים בשטח המוחזק על ידי צה״ל גם אם אינו בתחומה של מדינת ישראל, כגון ברצועת עזה. כמו כן, הצעת החוק תאפשר הצבעה בקלפיות מיוחדות לחיילים בשבוע שלפני יום הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות, זאת על מנת לאפשר רציפות מבצעית במקרה הצורך.
יוזמי החוק הם חברי הכנסת זאב אלקין ומיכאל ביטון מהמחנה הממלכתי. הצעת החוק שעברה ברוב תקודם לשאר הקריאות בתמיכת הקואליציה ותמוזג להצעת חוק ממשלתית.
חה״כ מיכאל ביטון: ״הצעת החוק שיזמנו תגן על זכותם הדמוקרטית של אלפי חיילים בסדיר ובמילואים השוהים ברצועת עזה ותאפשר להם להיות שותפים לגורלם ביום שאחרי המלחמה. כמו גם בתחומים אחרים, זוהי חובתנו להקל עליהם ולמנוע פגיעה אפשרית בהם בכל דרך."
הבחירות לרשויות המקומיות היו אמורות להיערך ב-30.10.23 אך נדחו ל-30.1.24 בעקבות תחילת מלחמת חרבות ברזל עם הימשכות המלחמה נדחו הבחירות בשנית לתאריך 27.2.24, בעוד חודש ושלושה ימים. אלה יהיו הבחירות הראשונות לרשות המקומית שייערכו בעיצומה של לחימה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה