בארץ

חברת נתיבי ישראל: "המשפחות השכולות מתקטננות, שיגידו תודה"

חברת נתיבי ישראל צבעה את "מיגוניות המוות" בצבע לבן - ובכך מחקה ראיות שהעידו על רצח ישראלים רבים ב-7 באוקטובר. מהחברה בתחילה נמסר: "המשפחות השכולות מתקטננות", ורק לאחר מכן שוחררה הודעה רשמית ורגישה יותר בנושא
מערכת ice |  3
מיגונית המוות (צילום חיים גולדברג/פלאש 90)
אחד הסיפורים שלחלוטין לא מתכתבים עם מציאות ה"ביחד ננצח" המאפיינת את התקופה האחרונה בישראל, הוא הסיפור שחשפה חן זנדר, כתבת תחבורה בערוץ 13. זנדר איבדה את אחותה באחת מאותן המיגוניות בקיבוצים שכונו כ"מיגוניות המוות", והופתעה לגלות כי חברת נתיבי ישראל החליטה לצבוע את המיגוניות בצבע לבן על דעת עצמה (ובכך למחוק ראיות), ואף מסרה בתגובה: "המשפחות השכולות מתקטננות".
העיתונאית נריה קראוס כתבה בחשבונה ברשת X  (טוויטר לשעבר): "חברת נתיבי ישראל שאחראית על התחזוקה בכביש, החליטה על דעת עצמה לצבוע את המיגוניות בצבע לבן נקי, תוך כדי שהיא מוחקת את הראיות. הם עשו את זה בלי לשתף את המשפחות השכולות או השורדים, לא בדקו גם עם מנהלת תקומה שייתכן ורצתה לשמר את המיגוניות כאתר הנצחה". בהמשך היא מוסיפה: "עבור העולם זה הוכחה לכדורים והרימונים שהושלכו על אנשים חיים שברחו ממסיבה. זה לא פחות מנזק הסברתי אדיר - מקום שאפשר היה לבקר בו כדי לראות עדות למקרי הרצח האיומים".
 
כאשר הטענות הוצגו בפני בכירי נתיבי ישראל הם מסרו באופן טלפוני תגובה מרתיחה והזויה כאחד: "המשפחות השכולות מתקטננות, במקום להגיד תודה על כך שהחברה ממשיכה לתחזק את הכבישים הן בוחרות להתלונן. מה הן מצפות עכשיו – שנביא עוד 40 מחבלי נוח'בה לזרוק שם רימונים?". זנדר אמרה כי מבחינתה, הבקשה היחידה של המשפחות השכולות היא רגישות ויחס הולם.
 
תגובה הרשמית של חברת נתיבי ישראל כפי שפורסמה בערוץ 13: "חברת נתיבי ישראל ניצלה את תקופת ההופגה בעת חזרתם של החטופים לארץ ופעלה לשיקום והשבה של צירי הנגב המערבי שכללו, בין היתר, שטיפה וצביעת חלק מהמיגוניות על הציר. כמו כן, כחלק מתוכנית שיקום העוטף של משרד התחבורה, תקים חברת נתיבי ישראל גל-עד זיכרון לנרצחים באזור המיגוניות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אי אפשר להשאיר את כל הארץ אתר הנצחה אחד גדול
    אמא 01/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מקום שפגע בו טיל ישאירו ככה להנצחה? מתקנים, צובעים ומנציחים בדרכים אחרות. לא חסרות פה עדויות לא צבועות.
    סגור
  • זה לא כל הארץ. ומה שקרה שם זה לא פגיעת טיל בשדה
    רות 01/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיגונניות בהם נטבחו עשרות אנשים, צעירים, כי יריות רימונים וגז, זה ממש לא "כל מקום שפגע בו טיל" כפי שניסחת בחוסר רגישות. אלו עדויות חשובות לפורום רחב היקף שעברה מדינת ישראל באותו יום. והתגובה של נתיבי ישראל מביישת. את תאי הגזים לא צבעו נכון?
    סגור
  • 1.
    נתיבי ישראל
    רוחמה 01/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נתיבי ישראל בחרו בפעולה עלובה של צביעת המיגוניות במקום הצבת מיגוניות חדשות. פתרון זול יותר במקום לחשוב על כך שיש חשיבות לשימור המיגוניות!! מי שאחראי על המחדל, ומי שנתן את התושבה המבישה צריך ללכת הביתה !!!
    סגור