בארץ

ימנע חזית צפונית? בלון הריגול "טל שמיים" נכנס לפעילות מבצעית

אתמול במהלך הבוקר דיווחו תושבים בצפון על בלון לגילוי אווירי שנצפה בשמיים, בצה"ל הגבירו את המאמצים להפוך את מערכת הזיהוי "טל שמיים" למבצעית בתקופה הקרובה בעקבות מלחמת "חרבות ברזל"
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
תושבים בצפון דיווחו אתמול במהלך הצהריים על בלון לגילוי אווירי שנצפה בשמיים. מדובר במערכת הזיהוי "טל שמיים" שבצה"ל הגבירו את המאמצים להפוך אותה למבצעית בעקבות  מלחמת "חרבות ברזל" והאפשרות להתדרדרות במצב הביטחוני בצפון, זאת בעקבות חיסול בכיר חמאס ביירות סלאח אל ערורי.
 
"טל שמיים" היא מערכת לגילוי והתרעה מסוג בלון תצפית, המהווה אחד הנדבכים במערך ההגנה האווירית של ישראל. המערכת מורכבת בתוך בלון ענק, עגון בכבל למתקן קרקעי, המרחף בגובה רב, ותסייע למערך הבקרה של חיל האוויר לגבש תמונה מדויקת ורחבה של המרחב האווירי של ישראל וסביבתה — בין היתר בטווחים רחוקים ובגבהים נמוכים יחסית, שבהם פועלים טילי שיוט וכלי טיס בלתי מאוישים. היא פועלת מאתר ייעודי בצפון ישראל, שהקים אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון.
כזכור אתמול אירעה הסלמה משמעותית במצב הביטחוני בגבול הצפון, זאת לאחר שחיזבאללה הודיע כי ירה מטח של יותר מ-60 רקטות אל עבר מוצב צה"ל בהר מירון שסמוך לצפת. בארגון הטרור הלבנוני הודיעו כי מדובר בתגובה ראשונית לחיסולו של בכיר חמאס סלאח אל ערורי על אדמת ביירות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה