בארץ

עשרות אומנים במכתב חריף: "היקף מחריד של הרג, אפרטהייד"

לדברי קבוצה עמה נמנים הסופר דוד גרוסמן, השחקנים איתי טיראן, מנשה נוי ועלא דקה, הזמרת אחינועם ניני ועוד רבים, פעולות צה"ל מייצרות "הרס וסבל לאוכלוסייה האזרחית". על רקע הימשכות התמרון הקרקעי, לדבריהם, "בישראל ובחוגים נרחבים נפוצה דה-הומניזציה של פלסטינים"
מערכת ice |  11
דויד גרוסמן (צילום נועם רבקין פנטון/ פלאש 90)
אנשי רוח, יוצרים, אמנים ופוליטיקאים ישראלים פרסמו הבוקר (חמישי) מכתב פתוח חריף ובו קראו להתנגד ל"דה-הומניזציה של פלסטינים וישראלים". לדבריהם, היקף הלחימה של ישראל ברצועת עזה מדאיג ומייצר, כך על פי נוסח המכתב, "היקף מחריד של הרג, הרס וסבל לאוכלוסייה האזרחית". 
 

רשימת החותמים על המכתב כוללת כמה שמות מוכרים במיוחד: דויד גרוסמן, איתי טיראן, מנשה נוי, אסתי זקהיים, אחינועם ניני, עלא דקה, שירה גפן, ארי פולמן, אוהד נהרין, דב חנין ועוד. "כתומכי ותומכות זכויות אדם, עלינו להיאבק במנגנונים של אפרטהייד ודיכוי, אך אין זה אומר לעשות דמוניזציה לאזרחים המזוהים עם הצד החזק, ובוודאי שאסור שמאבק כזה יוביל לתמיכה בטבח ובזוועות שבוצעו כלפי אזרחים ישראלים ואחרים ב-7 באוקטובר".

איתי טיראן (צילום: משה שי/ פלאש 90)
את המכתב יזמה קואליציית המחנה הפרו-אנושי ואמנסטי אינטרנשיונל ישראל. "בקרב חלק מהצעירים במערב ישנה מגמה מטרידה של דה-הומניזציה של ישראלים, ולעיתים של יהודים, המצדיקה את הריגתם או פגיעה בזכויותיהם על ידי צמצום של הווייתם לכדי זרועות של מנגנון הדיכוי הישראלי. תופעה זו מתבטאת גם ביחס אדיש או מעוות בחוגים אלו לסוגיית החטופים".

"מנגד, בישראל ובחוגים נרחבים בתוך המחנה הפרו-ישראלי העולמי, נפוצה דה-הומניזציה של פלסטינים בכלל, ותושבי רצועת עזה בפרט, שמתבטאת בעיקר בזיהוי של כל העזתים עם חמאס. זיהוי זה מצדיק בעיניהם הרג חסר הבחנה ומניעת סיוע הומניטרי. בנוסף, הגל המתעצם של איסלאמופוביה במערב, במסגרתו מוסלמים נתפסים כטרוריסטים, פסול ומטריד.

אחינועם ניני (צילום: משה שי/ פלאש 90)
"יש גם צורך קריטי להבחין בין מחאה פרו-פלסטינית לבין תמיכה בפשעים נגד ישראלים. אסור לצמצם את המרחב למחאות פרו-פלסטיניות, כפי שנעשה לאחרונה במקרים רבים. במקביל, חייבים להיאבק בכל הצדקה של פשעים נגד אוכלוסייה אזרחית באשר היא. לכן, אנו החתומים והחתומות מחויבים ומחויבות להשמיע קול ברור נגד דה-הומניזציה של פלסטינים, מוסלמים, ישראלים ויהודים".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    אפסים
    אבי 05/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יפי נפש תעברו לבלגיה שם יקבלו אותכם בזרועות פתוחות
    סגור
  • 9.
    לפעמים אני ממש לא מבין את השמאל הקיצוני:
    אנדר וויגין 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מישהו מוכן אולי להזכיר לחכמים בלילה האלו את העובדה הפרדוקסלית שהנרצחים בקיבוצים וביישובים היו שמאלנים שנרצחו על ידי ערבים? וחלק ניכר מהם היו אנשי שמאל קיצוני. עכשיו שמישהו יסביר לי את המשך הפרדוקס הזה: איך הם שוכחים את זה ומתייצבים לצד הערבים במקום לצד אחיהם השמאלנים? זאת לא בגידה? זאת לא אנטישמיות? זאת לא פחדנות? זה לא טמטום? אז תאמינו לי שאני ממש לא יודע איך לקרוא לזה! עוד לא הייתה תקופה כזאת בהיסטוריה שיהודים היו בעד רוצחים במקום בעד נרצחים ועוד אחרי כזה אסון טראגי. פסיכי ברמות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! פסיכי ברמות אבל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! פשוט פסיכי!!!!!!!!!!! מה הקטע?????????????????????????
    סגור
  • 8.
    מי זה עוד רבים.
    אח 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רשימה של 4 הזויים. אי אפשר לעשות דה הומניזציה לחיות הטרף העזתיות. למעשה אפילו השוואה שלהם לחיות עושה איתם חסד. רק שתסביר לנו את פרץ האנושיות הזה לאור מה שהיא וחבר מריעה עושים למתיישבים הגיבורים.
    סגור
  • 7.
    ססמאות באויר
    ישראלית 01/2024/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כותרת או ארגון למען זכויות אדם זה יפה מאוד אבל המציאות שונה. המוסלמים שוללים מאיתנו היהודים לחיות ולא ניתן להם. אז עם כל הכבוד את המשנה שלכם תפיצו אצל ארצות ערב.
    סגור
  • 6.
    כל כך חשוב בשעה הזאת להלחם במדינת ישרא ולתקוע מסמר במאמ (ל"ת)
    ירדנה 01/2024/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • טען עוד
  • אני רוצה לראות את הרשימה המלאה
    אביבית 01/2024/07
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מדוע לא מפרסמים את רשימת העוכרים המלאה? אני לא שוכחת אף שם ומוקיעה אותם לנצח. לא אצרוך שום מוצר "תרבות" שהם מייצרים. די לשנאה העצמית!!!
    סגור
  • 5.
    חיפה
    ש.א 01/2024/05
    הגב לתגובה זו
    7 0
    חבורת שונאי ישראל, שילכו לגור בעזה, חולי נפש.
    סגור
  • 4.
    שמאלנים תתעוררו
    מתי 01/2024/04
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לא ראיתי קריאות תמיכה בישראל בשום מקרה מהצד הפלסטינאי. בנוסף, מלחמה זה לא דבר קל. אל תהיו יפי נפש תמימים. לא רוצים אותנו פה.
    סגור
  • 3.
    חבל שלא נטבחו ב-7.10 ! (ל"ת)
    אסף 01/2024/04
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • 2.
    תשלחו העתקים למשפחות שנמחקו ותינוקות
    אור 01/2024/04
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שהוכנסו חיים לתנורי אפייה. תשלחו להם את המכתבים המז...ם שלכם כדי שיבינו אותכם.... אני לא מצליח להבין אותכם
    סגור
  • 1.
    שתיקה שווה זהב. ישראל לא רוצה עוד טבח כמו ב 7.10 (ל"ת)
    דנה 01/2024/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור