בארץ

לא רק מטוסי קרב: צה"ל מאמץ למלחמה רחפנים פרטיים

הלחימה נגד ארגון הטרור חמאס עולה שלב וכעת לא רק ציוד צבאי ישמש את מטרות צה"ל אלא גם רחפנים פרטיים. בהמשך למיזם הרחפנים הלאומי, שכלל המצאת רחפנים שיוכלו להטיס נוסעים, רחפני מטען כבדים שיוכלו להטיס מטענים כבדים, צה"ל מגייסת למאמץ המלחמתי רחפנים פרטיים במשקל של יותר מ-200 גרם
מערכת ice | 
רחפן (צילום unsplash)

מלחמת חרבות ברזל דורשת מצה"ל לעלות בצעדי הלחימה וההגנה מול האיום של ארגון הטרור הרצחני חמאס. מלבד שימוש בבינה מלאכותית כלוחמה פסיכולוגית על האויב, החל צה"ל לפעול בזירה הפרטית ולגייס רחפנים שמשקלם עולה על 200 גרם להעברת מידע אודות מיקום, גובה ומהירות לצה"ל. 

במסגרת טיוטה לתקנות לשעת חירום מבקשת מדינת ישראל "לחייב את כל הכטב"מים האזרחיים הפועלים בישראל להפעיל RID (Remote Identification) - כלומר להיות בעלי יכולת לשדר נתוני זיהוי והפעלה (מיקום, גובה, כיוון ומהירות) בזמן אמת ליחידת ניהול תעבורה אווירית  במטרה לשפר את יכולת הגילוי של כטב"מים עוינים  ולסייע בהגנה על שמי המדינה". פעולה זו תספק לצה"ל מידע חיוני והכרחי בלחימה ובכך יהפכו רחפנים פרטיים כמוקד מידע ארצי חשוב במלחמה.
 


עוד נמסר כי רשות התעופה האזרחית תעניק רישיון לשתי 'יחידות' של מפעילי רחפנים אשר נעשה בהם שימוש במהלך הלחימה ויספקו שירות טכנולוגי למפעילים האזרחיים החדשים שיצטרפו במסגרת כיתות כוננות. האזרחים שיפעילו את הרחפנים במסגרת המאמץ המלחמתי, נדרשים לרשום את הרחפן במאגר מדינת ישראל במידה והם מפעילי הרחפן או לדווח על פרטי היצרן, הדגם והמספר הסידורי.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה