מינויים

בצל המלחמה: בן גביר מינה מקורב ללא ניסיון למנכ"ל משרדו

נציבות שירוצ המדינה הודיעה כי תתנגד נחרצות למיוי אלעזר בן הרא"ש לתפקיד מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי. בנימוקיהם רשמו כי בן הרא"ש חסר ניסיון באופק מובהק בתחומי הביטחון  
מערכת ice |  2
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בצל הלחימה מינה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, את אלעזר בן הרא"ש, מנכ"ל משרד הנגב והגליל לתפקיד מנכ"ל משרד בפועל. למרות התנגדות נחרצת של נציבות שירות המדינה בן הרא"ש הספיק כבר לכנס ישיבת הנהלה ראשונה. לטענת הנציבות בן הרא"ש אינו מתאים לתפקיד בשל היעדר ניסיון בטחוני.
גורמים בשירות המדינה מסרו כי השר לא התייחס להודעת הנציבות ואת ההחלטה למנות את בן הרא"ש לתפקיד נעשה על דעת עלמו. כמו כן, בשלב זה אין למשרד הנגב והגליל מנכ"ל בפועל, באישור השר יצחק וסרלאוף, גם הוא איש עוצמה יהודית.
כזכור, המהלך התבצע תוך כדי המלחמה וכעת נודע כי ב-12 באוקטובר, מספר ימים לאחר פרוץ המלחמה, שלח נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ', לשר בן גביר מענה לשני מכתבים ששלח אליו השר ביום הרביעי והחמישי ללחימה וכן במענה למכתבו של השר וסרלאוף, שנשלח גם הוא תוך כדי לחימה.
במכתבו מזכיר הרשקוביץ' פנייה ראשונה של השר בן גביר מ-28 בספטמבר, אז ביקש בן גביר לאשר את מינויו של המשנה למנכ"ל המשרד אליעזר רוזנבאום, לתפקיד ממלא מקום המנכ"ל שלמה בן אליהו שהודיע על פרישתו.
רוזנבאום הוא איש מקצוע ותיק ובעל ניסיון רב בתחומים בהם עוסק המשרד. אלא שעוד לפני שהנציב הספיק להגיב, נמלך בן גביר בדעתו וביקש כי את התפקיד ימלא המקורב בן הרא"ש.
בפנייתו לנציב, כתב בן גביר כי הוא מודע לעובדה ש"ניסיונו הביטחוני של בן הראש במובנו המבצעי אינו מובהק", אך מבקש בכל זאת לאשרו לתפקיד לשלושה חודשים או עד מינוי קבע, בשל יכולותיו הניהוליות.
במכתבו, כותב הנציב לבן גביר: "לאחר בדיקת נתוניו של בן הרא"ש עולה כי הוא אכן חסר ניסיון מובהק בתחומי העיסוק הליבתיים של המשרד לביטחון לאומי. בראייתי, לעובדה זו משקל רב בעת בחינת מינוי לתפקיד כאשר המדינה נמצאת במלחמה ובשים לב למשימות המוטלות על המשרד במצב חירום".
עוד הוסיף הנציב כי: "סבור כי בהעדר מועמד למינוי קבע, נדרש למנות לתפקיד ממלא מקום בעל ניסיון רב שנים בתחומי העיסוק של המשרד, בדגש על תפקידי המשרד בחירום, מתוך הסגל הבכיר של המשרד".
כאמור, לא רק שלא מונה איש מקצוע מתוך הסגל הבכיר של המשרד, בן הרא"ש משמש מנכ"ל בפועל ואף כינס ישיבת הנהלה ראשונה. מהמשרד לביטחון לאומי לא התקבלה תגובה.
מנציבות שירות המדינה נמסר: "נציבות שירות המדינה מאשרת את האמור בכתבה. נציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ, אכן התנגד נחרצות למינוי. גם במכתבו לשר מיום 12.10 וגם בשיחות ביניהם, הבהיר הנציב לשר כי בעת הזו, כאשר המדינה במלחמה ולאור המשימות המוטלות על המשרד במצב חירום, נדרש למנות אדם מתחום הביטחון עם עבר וניסיון בתחום. לאור זאת סבור הנציב כי בעת הזו אין אפשרות למנותו ולכן התנגד לכוונת השר. יצוין כי על פי החוק, קיימת רק חובת היוועצות עם הנציב, ובהיוועצות זו הנציב התנגד, כאמור לעיל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בן גביר מסכן את המדינה (ל"ת)
    האמיתי 10/2023/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    אוי..יו יו.. לפיד מינה 368 אנשים משלו..וויתר על חבלי
    רני 10/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארץ מולדת לחיזבללה תוך שהוא מבטיח שזה פוליסת ביטחו..לאי התערבות החיזבאללה במלחמה נגד ישראל !! והיום מוכח שלפיד שקרן עם תעודות !!
    סגור