קריירה ולימודים

רעידת האדמה במרוקו: העמותה ששיפצה בית עלמין יהודי שנפגע

ביוזמה מרגשת: הסטודנטים של עמותת איילים ביצעו עבודות שיפוץ וטיפוח של בית העלמין היהודי בעיר סלה. במהלך העבודות נחשפו שמות ממאות מצבות שכבר לא ניתן לקרוא את הכתוב עליהם עם השנים
מערכת ice | 
שיפוץ בית הקברות (צילום עמותת איילים)
סטודנטים חברי עמותת איילים ומנהלי מרכזי צעירים בישראל שיקמו ושיפצו את בית העלמין היהודי בעיר סלה במסגרת המסע השביעי של העמותה למדינה. במהלך העבודה שוקמו ושופצו מאות קברים.
על אף החוויה הקשה שעברו ביום שישי האחרון, בעיר מרקש ורעידת האדמה הקשה שידעה מרוקו מזה עשרות שנים, המשלחת של עמותת איילים החליטה לא לעצור את מסעה בממלכה ולהמשיך במסורת השנתית של העמותה לשיפוץ ושיקום בתי עלמין יהודיים במדינה, זאת השנה השביעית.
 

נחמי גייניס, מנכ"לית עמותת איילים שנכחה במרקש בזמן רעידת האדמה מסרה: "על אף האירוע המטלטל שעברנו בעיר מרקש במהלך רעידת האדמה, החלטנו להמשיך את המסע של איילים למרוקו ולהשלים את המשימה שלשמה הגענו לכאן מנהלי הכפרים של העמותה ומנהלי מרכזי הצעירים בישראל".
כמו כן גייניס הוסיפה ואמרה: "יחד שיפצנו וחידשנו את בית העלמין היהודי בעיר סלה. כבר שבע שנים שאנחנו עוסקים במלאכה החשובה. חשים גאווה וזכות גדולה להשלים עוד חלק במשימה. השנה, כשאנחנו עם השותפים שלנו ממרכזי הצעירים ועל רקע החוויה ממרקש, התחושות האלה מתעצמות עוד יותר".
במהלך המסע הסטודנטים של עמותת איילים עשו היכרות עם העיר מרקש ונחשפו למורשת וההיסטוריה של הקהילה היהודית הענפה שחיה בה, אשר כללה בשיאה 35,000 יהודים שהתגוררו בעיר ועוד 40,000 בסמיכות לה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה