משפט

לפיד תוקף: "הצעה עקומה ובריונית שנוהלה בהליך אלים"

בעוד בג"ץ דן בביטול חוק עילת הסבירות באופן תקדימי עם 15 שופטי בג"ץ שהתכנסו לדיון היסטורי בסוגיית צמצום עילת הסבירות, באופוזיציה מהרים לתקוף
דוד זולדן | 
יאיר לפיד, רם בן ברק, מירב כהן, יריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ביהמ"ש בדיון סוער בהרכב מלא של 15 שופטים, לראשונה בהיסטוריה. יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד: "מי שרוצה שיתייחסו לחוקי יסוד בחרדת קודש, שיתחיל בלחוקק אותם כמו שצריך."
חשיבות הדיון מקבלת משנה תוקף לאור העובדה שמדובר לתיקון של "חוק יסוד: השפיטה", ואם שופטי בג"ץ יחליטו להתערב בחקיקה של הכנסת, הפסיקה תהווה תקדים משפטי דרמטי
ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, בפוסט בפייסבוק: "בג"ץ לא ידון הבוקר בחוק יסוד - כל הוויכוח על השאלה 'האם מותר לבג"ץ לפסול חוקי יסוד' לא תקף במקרה הזה. זה לא חוק יסוד."
לפיד ציין עוד כי: "זה אפילו לא דומה לחוק יסוד. 11 שנה אני חבר כנסת. הייתי ראש ממשלה ושר, אני אפילו בנו של שר משפטים לשעבר. אני יודע איך נראה חוק יסוד, אני יודע איך מחוקקים אותו."
"התיקון לחוק יסוד השפיטה' שעולה היום לדיון בבג"ץ הוא לא חוק יסוד. הוא מסמך חסר אחריות שמישהו כתב עליו 'חוק יסוד' ומאז הם דורשים שיתייחסו אליו כמו אל כתבי הקודש".
בנוסף, לפיד תוקף את רוטמן והממשלה: "בג"ץ ידון בחוק שהוא הצעה פרטית עקומה ובריונית של שמחה רוטמן, שלא עברה בכלל בממשלה, שנוהלה בהליך אלים, חפוז, רשלני, צעקני, נטול בלמים, שבינו לבין חקיקה של חוקי יסוד אין שום קשר."
"על החקיקה הזו לא שווה ללכת למריבה לאומית. מי שרוצה שיתייחסו לחוקי יסוד בחרדת קודש, שיתחיל בלחוקק אותם כמו שצריך."
"בג"ץ לא צריך להיכנס למהות החוק. הוא צריך רק להגיד לממשלה: 'את רוצה שלא נדון בחוקי יסוד? אז תחוקקי אותם כמו שצריך'.' יש לחוקי יסוד פרוצדורה. יש איזה מינימום של כבוד שמגיע לתהליך. המינימום הזה לא התקיים. אפילו לא קרוב."
"אם זה היה חוק יסוד אמיתי, הייתי בבעיה. היה לי קשה הרבה יותר עם השאלה 'האם אתה חושב שבג"ץ יכול לדון בחוקי יסוד?' הייתי צריך לענות תשובה ארוכה, מורכבת, הנוגעת ליסודות השיטה הישראלית, למתח המובנה בין הרשויות, לשאלה מהי בדיוק "מדינה יהודית דמוקרטית"."
"החוק הזה חוסך לי את הבעיה. הוא לא קשור לויכוח. הוא לא באמת חוק יסוד."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה