בארץ

השר לוין לקראת הדיון ההיסטורי: "פגיעה אנושה במעמד הכנסת"

בית המשפט העליון יתכנס בהרכב מלא של 15 שופטים, וידון בעתירה שהוגשה נגד החוק לביטול עילת הסבירות. השר לוין מיהר לתקוף את הדיון וכתב: ""העם הוא הריבון"
מערכת ice | 
יריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר המשפטים לוין פרסם הצהרה ראשונה לקראת הדיון ההיסטורי שיערך היום (שלישי) בבית המשפט העליון, בו השופטים צפויים לדון בעתירה שהוגשה נגד החוק לביטול עילת הסבירות. השר תקף את כינוס הדיון ואמר: "הדיון שמתקיים היום בבית המשפט העליון, בחוסר סמכות מוחלט, הוא פגיעה אנושה בדמוקרטיה ובמעמד הכנסת."
הוא הוסיף ותקף: "גם נשיאי ושופטי העליון לדורותיהם הסכימו כולם - העם הוא הריבון, ורצונו מתבטא בחוקי היסוד אותם מחוקקת הכנסת. עצם הדיונים באפשרות לפסול חוקי יסוד, שהם ראש הפירמידה החוקית בישראל, ובאפשרות להוציא את ראש הממשלה לנבצרות - הם פגיעה אנושה בשלטון העם".
גם יושב ראש האופוזיציה לפיד התייחס לדיון ההיסטורי וכתב: "בג"ץ לא ידון הבוקר בחוק יסוד. כל הויכוח על השאלה "האם מותר לבג"ץ לפסול חוקי יסוד" לא תקף במקרה הזה. זה לא חוק יסוד. זה לא דומה לחוק יסוד.
יושב ראש ועדת חוק, חוקה ומשפט שמחה רוטמן פרסם ציוץ קצר בטוויטר בו הוא משקף את הלך הרוחות בממשלה לקראת הדיון: "הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה".
 
11 שנה אני חבר כנסת. הייתי ראש ממשלה ושר, אני אפילו בנו של שר משפטים לשעבר. אני יודע איך נראה חוק יסוד, אני יודע איך מחוקקים אותו."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה