בארץ

זעם במשרד החוץ על שרת ההסברה גלית דיסטל: "בורות, גרמה נזק"

שרת ההסברה פרסמה פוסט ארוך על זכויות העם היהודי ששב לישראל, ולאחר מכן מחקה אותו מטוויטר והותירה בפייסבוק. במשרד החוץ זעמו על הדברים: "זה מנוגד למדיניות ההסברה הישראלית, ומקבע את הנרטיב הפלסטיני" 
מערכת ice |  2
גלית דיסטל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
פוסט ארוך ולא שגרתי העלתה היום שרת ההסברה גלית דיסטל, לטוויטר ולפייסבוק שלה. אלא שבעקבות ביקורות הוא נמחק מהטוויטר – ונותר בפייסבוק.
הפוסט מדבר על זכויות העם היהודי על הארץ, אך בתוכנית "הצינור" ברשת 13 פורסם כי גורמים במשרד החוץ זועמים על דברי השרה וטוענים שהם מנוגדים למדיניות ההסברה הרשמית של ישראל, ודווקא מקבעים את הנרטיב הפלסטיני.
לדברי הגורמים, המדיניות הרשמית של ישראל היא שהיהודים ילידי המקום ותמיד היו פה, לא פלשו לכאן מבחוץ. "הנרטיב שלה מזיק, יש כאן בורות בהבנה של ההסברה הישראלית", אמרו. השרה מצידה הגיבה כי היא מתכוונת להמשיך בקו זה, ולהפריך את הפרופוגנדה הפלסטינית שהשתרשה בעולם.
ציטוט הפוסט של השרה:
"תארו לכם קבוצה של גנבים פולשת לתוך בית, מגרשת את המשפחה שגרה שם כחוק ואז מבקשת מהשכנים לקבל אותה כקבוצת הגנבים השווה בתבל כי היא חדשנית והיא המציאה את הוויז ואת עגבניות השרי והיא עושה אחלה מצעדי גאווה בסלון הגנוב.
"אף שכן לא יסמפט את קבוצת הגנבים הזאת ולא משנה כמה היא תהיה מוצלחת. כאן בדיוק ההסברה הישראלית התפספסה פעם אחר פעם - כשיש כשל מוסרי אינהרנטי בעצם הקיום שלנו על האדמה הזאת, אז זה באמת לא משנה כמה אנחנו מוצלחים.
"גנב הוא גנב וכובש הוא כובש. הקו ההסברתי שאני נוקטת בו חודר לעומק הקורה. במקום להתחמק מהפיל הכבוש שעומד באמצע החדר -  אני דווקא מעוניינת להתמקד בו. כי לא גנבנו שום דבר. הבית הזה הוא שלנו בטאבו. גרשו אותנו ממנו בכוח. ושבנו אליו כמעט בדרך נס. וכל פיתרון עתידי ליישוב הקונפליקט בין ישראל לפלסטינים יהיה חייב להיות מבוסס על האמת הזאת.

"בפגישות ההסברה שאערוך אבהיר שישראל איננה מדינה כובשת. אבהיר שהתודעה הפלסטינית היא התפתחות מאוחרת ושלא מדובר בעם עתיק שחי כאן כלאום לפני שחזרנו הביתה. ואבהיר שלמרות שמצד הפלסטינים מדובר במלחמת דת ולא במלחמה על טריטוריה - ישראל עדיין הסכימה לפשרות כואבות חמש פעמים וסורבה על ידי הפלסטינים בכל פעם מחדש.
"ביקשתי לפגוש את כל שגרירי האיחוד האירופי למפגש היכרות ראשוני. מתוך קבוצה של 27 שגרירים הגיעו 25. נוכחות יפה. הפורמט היה פשוט: הם מוזמנים לשאול כל שאלה ואני מחוייבת לענות בהרחבה. ישבנו למעלה משעה וחצי סביב שולחן ארוך בחדר סגור. המפגש התקיים בצורה נעימה ומכבדת והתקרית הדיפלומטית היחידה נרשמה כשהבנתי ששגריר איטליה לא מכיר את השיר המופתי של מרקו מנגוני שייצג את איטליה באירוויזיון האחרון.
"אני מודה לשגריר האיחוד האירופי בישראל, מר דימיטר סנצ'ב ולשאר שגרירי האיחוד האירופי על המפגש הנעים והמרתק. מקווה להעמיק את הקשר החם שנוצר ביננו גם בהמשך".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בורות זה לא תכנית עבודה
    בן 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מציע לאנשי משרד החוץ לחזור לספרי ההיסטוריה לפני שהם מוציאים את עצמם פתטיים
    סגור
  • 1.
    השרה דיסטל זקוקה לכיסא חשמלי (ל"ת)
    המדפסת התקינה 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור