בארץ

בדיקה אחרונה: כך נערכים לטיסה הראשונה של כנף ציון

המטוס הרשמי של ראשי מדינת ישראל צפוי לבצע את טיסתו הראשונה בנובמבר. לפני כן, צפויה טיסת פיילוט אחרונה לאיטליה, בה יבדקו כלל המערכות והנהלים
מערכת ice |  1
כנף ציון (צילום פלאש 90)
מטוס כנף ציון צפוי לבצע לאחר ראש השנה את טיסת הפיילוט האחרונה שלו, במידה ויעבור אותה, יוגדר המטוס כמבצעי ושמיש להטסת ראש הממשלה ונשיא המדינה. כזכור, הטיסה הראשונה של המטוס מיועדת לחודש נובמבר, אז רה"מ נתניהו יטוס לאיחוד האמירויות.
במסגרת בדיקת הפיילוט האחרונה, כנף ציון יטוס לאיטליה ויבצע בדיקה לכל הנהלים הנדרשים. במסגרת הבדיקה, יבדקו כל מערכות המטוס כולל נהלי ההמראה, הנחיתה ותיאום ביטחוני עם השב"כ ויצירת קשר עם הגורמים הביטחוניים הרלוונטים בחו"ל.
בטיסת הפיילוט הראשונה של המטוס, הצוות טס לקפריסין. בטיסה זו התבצעו אותן בדיקות, המטרה בבדיקת הפיילוט השנייה היא לבחון את ההליך בטיסות ארוכות יותר.
כזכור, כנף ציון היה מוכן לטוס כבר לפני מספר שנים אך קורקע בתקופת ממשלת בנט-לפיד בטענה שמדובר בבזבוז של כספי ציבור. המטוס בן ה-20 עבר שיפוץ והתאמה בסכום של מאות מיליוני שקלים (סכום שחרג מהתקציב המקורי שתוכנן בהתחלה) על מנת לשמש את הנשיא וראש הממשלה בטיסות רשמיות.
במטוס ישנו חדר עבודה בו ישבו ראש הממשלה או הנשיא, לידו חדר שינה עם שירותים ומקלחת. בנוסף, במטוס נבנה חדר דיונים עם קווי תקשורת מאובטחים כולל תקשורת לווינית, אזור לעיתונאים עם אינטרנט ומחשבים ומערכות הגנה מיוחדות שהותקנו על המטוס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בשעה טובה
    חורבנייהו 09/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו שטיל ציון כשיר אפשר לשלוח את הרצוג אוכל כספי הציבור השתקן מהעמותות וראש ממשלת החורבן ישר לחלל לכיוון אחד..
    סגור