בארץ

השר עמיחי אליהו מפתיע: "חוק לימוד תורה הוא טעות, לא ידענו"

השר עמיחי אליהו בכנס קטיף לציון 18 שנים להתנתקות: "אני והמפלגה שלי לא ידענו על החוק של יהדות התורה שום דבר. אבל זה היופי של דמוקרטיה. הם העלו את זה, וישר כל המפלגות האחרות צעקו עליהם 'מה אתם עושים'"
מערכת ice | 
עמיחי אליהו (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
כנס קטיף התשיעי לאחריות לאומית של מרכז מורשת גוש קטיף וצפון השומרון, מתקיים היום ביד בנימין לציון 18 שנים להתנתקות. שר המורשת עמיחי אליהו ("עוצמה יהודית") אמר בראיון במהלך הכנס לעיתונאית ערוץ 14 טל מאיר, כי "חוק יסוד לימוד תורה של יהדות התורה הוא טעות".
יחד עם זאת הוסיף השר אליהו: "אבל זה היופי של דמוקרטיה. הם העלו את זה, וישר כל המפלגות האחרות צעקו עליהם מה אתם עושים. אבל במקום שניתן את הכוח לשופטים שיחליטו, העם ואנחנו קובעים".

לשאלה האם ח"כ משה גפני טעה, השיב אליהו: "אני חושב שזה היה בהפתעה. הליכוד זועם, כלומר שזה היה בהפתעה. אני והמפלגה שלי לא ידענו מזה שום דבר. זה ודאי הפתעה אבל המבנה הדמוקרטי אומר שיש כמה מפלגות שמתכנסות ומיישרות אחת את השנייה. אבל כשמסתמכים על הקביים של מערכת המשפט, השמאל מרשה לעצמו להחרים חצי מהעם כי בית המשפט יעשה בשבילו את העבודה".
על המהפכה המשפטית אמר אליהו: "מה שנוצר היום הוא חלק מהבעיה של ההסתמכות של השמאל הישראלי על מערכת המשפט. יש פה במובן מסוים סוג של אדם שעומד ומאיים ואתה אומר לו בוא נפרוק אותך מהיכולת לאיים עלינו. והוא צועק, אתה מפר את הסדר הציבורי בזה שאתה פורק אותי מהנשק שיש לי ביד. יש פה אפליה שיטתית, ויש פה עיוותים. אנחנו רוצים לפרוק את הפוליטיקה ממערכות שאמורות להיות מקצועיות. אני חושב שבסופו של תהליך, ברגע שהשופטים יהיו שופטים ולא פוליטיקאים, והשוטרים יהיו שוטרים ולא יהיו פוליטיקאים אנחנו נגיע לרגיעה".
 
על הביקורת שהציבור הימני שמח לאיד ופועל מתוך נקמה אמר: "אני שואל את עצמי הרבה את השאלה הזו. זו שאלה מורכבת כי ברור שאנחנו רוצים לתקן את המערכת מתוך ההבנה של מה שהיה בגוש קטיף. מתוך העיוותים המוסריים, מתוך ההתייחסות לילדים שלנו, למעצרים, מתוך זה שכל הגירוש התחיל מחקירה נגד ראש הממשלה. זה ברור שאנחנו ניזונים ברצון שלנו לתקן את המערכת והעיוותים שהיו שם. איך עושים את זה נקי? אני שואל את עצמי כל הזמן. האם אני נקי? האם אני פגוע? האם אנחנו עושים את זה מתוך הנקודה הזו? אני חושב שרובנו לא עושים משם. אנחנו רוצים מערכת שתבקר אותנו, אנחנו רוצים בית משפט חזק אבל אנחנו לא רוצים בית משפט פוליטי. צריך הרבה תפילות שנתקן את המערכת נכון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה