בארץ

סמוטריץ' נגד ארגון אמנסטי: זה הצעד החריג שנקטה רשות המסים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' טוען כי הסניף הישראלי של ארגון זכויות האדם "אמנסטי" קורא לחרם על ישראל, והורה לרשות המסים לבחון שלילת הטבות מס על תרומות
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
רשות המסים פתחה בבדיקה לשלילת הטבות מס על תרומות לסניף הישראלי של ארגון "אמנסטי", בטענה כי אינו עומד בתקנות חוק החרם בכך שהוא קורא לחרם על ישראל. הבדיקה נפתחה בהנחיית שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
"ישראל היום" פרסם כי על פי חוק החרם, רשאי שר האוצר יחד עם שר המשפטים ובאישור ועדת החוקה, לשלול הטבות מס על תרומות לארגונים הקוראים בפומבי לחרם על מדינת ישראל. לטענת המדינה, ארגון אמנסטי אינטרנשיונל העולמי פועל נגד ישראל, ואילו השלוחה הישראלית של הארגון פועלת תחתיו ולא ניתן להפריד ביניהם.
על פי הטענה גם מנכ"לית אמנסטי ישראל, מולי מלקאר, קראה בעבר לחרם עולמי כלכלי נגד יהודה ושומרון.

דובר אמנסטי אינטרנשיונל ישראל מסר בתגובה לישראל היום: "אמנסטי אינטרנשיונל ישראל קיבלה פנייה מרשות המסים ואנו לומדים אותה. הטענה בדבר חוק החרם לא עומדת במבחן ההיגיון, שכן אנו ארגון ישראלי אשר פונה לקהל ישראלי, ולקהל זה אין אפשרות להחרים את המדינה שבה הוא חי. יחד עם זאת, ככלל, על אף שאמנסטי ישראל אינה מקדמת חרם, אנו סבורים כי מדובר בצורת מחאה בלתי אלימה ולגיטימית. יש לציין כי תנועת אמנסטי העולמית קוראת לאי-מכירת נשק, ציוד או שירותים שעשויים להביא לפגיעה בזכויות אדם בכל רחבי העולם. זו מדיניות גלובלית אשר איננה מכוונת ספציפית נגד ישראל ואיננה קשורה לקריאה לחרם גורף על מדינה כזו או אחרת, או על אזרחיה. כך, למשל, קראה אמנסטי העולמית בין היתר להטלת אמברגו נשק על ארה"ב, איראן והרשות הפלסטינית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה