משפט

מירי רגב: "נתב"ג הוא לא שטח ציבורי, הוא אזור ביטחוני"

הממצאים שהוצגו לשרים בישיבת הממשלה קוממו את השרה מירי רגב לאור העובדה כי כמעט ולא הוגשו כתבי אישום נגד חוסמי כבישים והתפרעויות במהלך המחאות נגד הרפורמה. נתניהו שאל בהתרסה: "האם זוהי מדיניות אחידה?"
דוד זולדן |  3
מירי רגב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, שיר טורם)
בישיבת הממשלה הסוערת התייחסה שרת התחבורה מירי רגב לכוונת המוחים נגד הרפורמה המשפטית להפגין גם השבוע בשדה התעופה: "נתב"ג הוא לא שטח ציבורי, הוא אזור ביטחוני חשוב עבור מדינת ישראל. לא אקבל בשום פנים ואופן פגיעה בשדה ובשגרת התעופה של ישראל ו/או מניעת טיסות ו/או חסימות כאלה ואחרות. אני מבקשת להפסיק את האכיפה הבררנית, את הפוליטיקה והדעות האישיות יש להשאיר מחוץ לשיקולים. טובת הציבור, חופש התנועה וביטחון המדינה חשובים יותר".
בהמשך האשימה את היועמ"שית: "את מתגאה בזה שלא נפגע שוטר, אבל מתעלמת מהשוטר שחבטו בו עם קסדה. וחוץ מזה, איך שוטרים יכולים להיפגע אם אתם מאפשרים לאנרכיטים הכול? רוצים לחסום? חוסמים. רוצים לשרוף? שורפים. אתם פשוט מאפשרים להם לעשות אנרכיה".
ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה על אוזלת היד בטיפול בתופעת הסרבנות: "אתם לא מטפלים ולא עושים כלום מול הגורמים שמסיתים לסרבנות ואי-שירות בצה"ל, ומול הגורמים שפועלים להמרדה", אמר נתניהו. לדבריו, "זה חוסר מעש מוחלט! זה מהווה פגיעה בביטחון המדינה!".
השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם אמר בישיבת הממשלה כי: "צריך לפטר את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ואת פרקליט המדינה עמית איסמן". נתניהו הפציר: "לא מן השפה ולחוץ, אני מבקש להימנע ממסקנות אישיות". אמסלם לנתניהו: "ראש הממשלה, אתה נמצא בניגוד עניינים".
טונים צורמים נשמעו בישיבת הממשלה הסוערת היום ופרצו בשעה שהיועמ"שית גלי בהרב-מיארה התבקשה על ידי הממשלה לנמק את מדיניות האכיפה של מערכת אכיפת החוק, בסוגיית המחאות נגד הרפורמה.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) שאל בישיבה כמה כתבי אישום הוגשו, והנתונים שהוצגו על ידי תת-ניצב יואב תלם, סגן ראש אגף המודיעין והחקירות במשטרה הציגו ממצאים לפיהם עד כה ישנם רק 6 כתבי אישום מתוך 572 עצורים רק על תקיפות שוטרים.
השרים בן גביר ולוין תהו: כמה מפגינים נחקרו בחשד לקשירת קשר לפשע על ארגון התפרעויות? תנ"צ תלם השיב: "אף לא אחד".
 
אחרי הצגת הנתונים הללו, הגיב בן גביר בזעם: "פשוט בושה. אין אכיפה".
בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הממשלה תקבל היום עדכון מהיועצת המשפטית לממשלה וגורמי האכיפה לגבי מדיניות האכיפה כלפי איומים, אכיפה ופגיעה בנבחרי ציבור, קריאות למרי אזרחי ואי-ציות לחוק, חסימות כבישים ושביתות בלתי חוקיות".
"אני מבקש להבהיר כמה דברים: הזכות להפגין במסגרת החוק, היא זכות מקודשת לכל אדם ולכל ציבור, ואנחנו מגנים בתוקף כל אלימות כלפי מפגינים מצד זה או אחר". הדגיש נתניהו והוסיף כי: "הזכות הזאת שמורה הן למתנגדי הרפורמה והן לתומכיה. הממשלה לא מעלה על דעתה להגביל זכות זאת, אבל הממשלה כן מבקשת לקבל דיווח מהי מדיניות האכיפה ביחס להפרות חוק, שפוגעות בזכויות היסוד של מיליוני אזרחים, ושמתבצעות כמעט על בסיס יומי במהלך ההפגנות."
"הפרות אלה מתבטאות בחסימת עורקי תחבורה ראשיים, בשיבוש נמל התעופה, בקריאה לאי-תשלום מיסים, בהטרדת אישי ציבור וסביבתם, בקריאות להמרדה, בארגון סרבנות במטרה להשבית יחידות שלמות בצבא, והפרות חוק בתחומים רבים אחרים." חתם בן גביר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מירי צריך להזכיר לכולם שאת תת-אלוף במילואים
    תת-אלוף מירי רגב 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באחד הצבאות הטובים בעולם ,זאת אומרת שאת בין הנשים הכי מוכשרות בעולם ! בן פורת יוסף עליך
    סגור
  • 2.
    תת-אלוף מירי רגב חיזקי ואימצי
    רק ביבי לוין רוטמן 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היועצת המישפטית לממשלה מבעירה את המדינה ודואגת לשיער הבלונד שלה -אישה רעה
    סגור
  • 1.
    שקרנית, בשום שוטר לא חבטו עם קסדה. (ל"ת)
    צחי ל 07/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור