משפט

מליאת הכנסת אישרה את "חוק טבריה", באופוזיציה השתוללו

מתחמם הקרב על הבחירות ברשויות המקומיות: מליאת הכנסת אישרה את "חוק טבריה", שמאפשר לראש ועדה קרואה להתמודד על ראשות עיר בבחירות המקומיות. באופוזיציה התקוממו: "הצעת חוק פרסונלית ומושחתת"

דוד זולדן | 
עמית הלוי, ארז מלול, נאור שירי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מליאת הכנסת אישרה הלילה (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת "חוק טבריה" של ח"כ עמית הלוי, אשר מבטלת את ההוראה האוסרת על מי שכיהן כחבר ועדה ממונה או שעמד בראשה, להתמודד בבחירות לרשות המקומית בה כיהן. 43 ח"כים הצביעו בעד החוק, אל מול 32 מתנגדים.
החוק נועד לקבוע כי יושב ראש ועדה ממונה יהיה זכאי להיכלל ברשימת המועמדים ולהיבחר כראש הרשות בבחירות שיערכו באותה רשות מקומית לראשונה לאחר מינויו. דבר שיאפשר לבועז יוסף, ראש הוועדה הקרואה בטבריה, להתמודד בבחירות המקומיות הקרובות. עוד נקבע כי תחול על ראש הוועדה הממונה תקופת צינון של שלושה חודשים - מה שלא צפוי להשפיע בפועל על הבחירות הקרובות באוקטובר.
בדברי ההסבר להצעה נכתב כי: "בשנת 2008 התקבל בכנסת תיקון מספר 39 לחוק הרשויות המקומיות. עניינו של התיקון בהגבלת הזכות להיבחר והוא תיקן את סעיף 7 לחוק וקבע כי אנשי ציבור ואנשי מקצוע שמונו כחברי ועדה ממונה או כיושבי ראש אותה הוועדה לא יהיו רשאים לעמוד לבחירה ברשות המקומית בה הם מונו כאמור בבחירות שייערכו בה לראשונה לאחר מינויים".
"עד תיקון 39 לא הוגבלו מי שמונו כחברי ועדה ממונה בזכותם להיבחר, מציאות שהתחשבה בכישרונו של מי שכיהן בתפקידים אלו וביכולתו הטבעית לתרום לרשות המקומית עליה הופקד ושאותה הוא מכיר היטב. גם כיום, אין הצדקה להטלת מגבלות יתרות על הזכות להיבחר ובעיקר ביחס לאוכלוסייה איכותית ומשכילה שיכולה לתרום רבות לרשות מקומית המצויה במשבר כלכלי ומשום כך מונתה לה ועדה ממונה מלכתחילה".
עוד נאמר כי "הזכות להיבחר היא מהזכויות הבסיסיות והחשובות בדמוקרטיה ויש להגבילה אך ורק במקרי קיצון, מקרה זה הנוגע למיעוט הרשויות המצויות במשבר תקציבי או אחר, ביחס לחברי הוועדה הממונה ברשות, אינו בין מקרי הקיצון האלו ולכן מהווה מגבלה שאינה ראויה על הזכות לבחור ולהיבחר".
ח״כ נאור שירי (יש עתיד) התייחס לחוק ואמר: "קרה פה משהו מדהים עם החוק הזה, ח״כ הלוי העביר אותו בוועדה בלי לשנות אפילו פסיק, אני לא מכיר תקדים לדבר כזה. מגיש הצעת החוק אפילו לא רצה להיות נוכח בהצבעה לשנייה ושלישית בוועדת הפנים על החוק שהוא הגיש. זאת הצעת חוק פרסונלית ומושחתת".
מנגד, ח״כ ארז מלול (ש"ס) אמר כי "החקיקה הזאת היא לכבודה של הדמוקרטיה ולזכותו של כל אדם להיבחר בבחירות לרשויות המקומיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה