בארץ

סוער בוועדת הכספים: זה החוק שמסעיר את הרשויות המקומיות

משרד האוצר הציג בוועדת הכספים היום את הצעת קרן הארנונה החדשה, והתגובות לכך מצד ראשי הרשויות המקומיות היו סוערות: "האחריות למשבר הדיור כולו היא על משרד האוצר"
מערכת ice |  2
ישיבת ועדת הכספים (צילום עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
וועדת הכספים בכנסת עברה יום לא פשוט בכלל כאשר התקיים בה היום (ראשון) דיון בנושא קרן הארנונה החדשה שמשרד האוצר מעוניין להקים. המהלך החדש של משרד האוצר עוד לא אושר בחוק ההסדרים ובשלטון המרכזי ישנה התנגדות משמעותית ונרחבת למהלך זה.
כפי שפורסם בדה מרקר, בלאחר שצחי דוד, איש מקצוע מאגף התקציבים באוצר סיים להסביר את העקרונות מאחורי החוק החדש יושב ראש מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס החל לתקוף את דוד: "האחריות למשבר הדיור כולו היא על משרד האוצר, שממשיך לעשות קופה על הרשויות ומוביל אותנו בכחש". גם ראש עיריית לוד, יאיר רביבו זעם ואמר כי: "בלוד בונים המון, 30 אלף יחידות דיור ועומדים להקים לאזור תעסוקה ענק. שיטת הרובין הוד הזו מסכסכת בין ראשי ערים."
ראשי ערים רבים תקפו את ההחלטה בנוסף. ראש עיירית נתניה, מרים פיירברג טענה ש"האוצר הפכול לעובדים סוציאליים" ורז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון טען כי הרשויות יבטלו את הסכמי הגג במידה והצעת החוק לא תבוטל.ח"כ אזולאי הציע כי יש לקחת את הכסף מרשות מקרקעי ישראל ולא מהרשויות המקומיות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא מתאים להיות ראש עיר
    יוסי הרוש 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאיר רביבו ראש העיר לוד מנצל את כוחו כדי לעזור לאח שלו להיכנס לכנסת למרות שהוא לא מתאים ולא יודע לדבר על דוכן הכנסת
    סגור
  • 1.
    בחירות עכשיו!!! (ל"ת)
    די נמאס 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור