בארץ

ספייס X הגיעה עד ישראל? זה מה שתושבי הצפון ראו בשמיים

אמש תושבי הצפון הופתעו לראות מופע זר בשמי ישראל. התושבים דיווחו על כך שראו שובלך אור שטס לכיוון החרמון ולבנון במשך כשתי דקות. מתברר כי מדובר בשובל אור שהפיק שיגור של 56 לוויינים של ספייס X
מערכת ice | 
אילון מאסק, מנכ"ל SpaceX (צילום shutterstock, יוטיוב/ insider News)
אמש תושבי הצפון הופתעו לראות מופע זר בשמי ישראל. התושבים דיווחו על כך שראו שובלך אור שטס לכיוון החרמון ולבנון במשך כשתי דקות. בירור מהיר גילה כי מדובר, לא פחות ולא יותר, בשובל אור שהפיק שיגור של 56 לוויינים של ספייס X, החברה של אילון מאסק.
בפועל הלוויינים שוגרו, במקביל, מתחנת השיגור בפלורידה, אך כאמור הם נראו היטב בשמי הארץ וגם בטורקיה, סוריה וכאמור לבנון. לפי מאקו, מטרת השיגור היא תחזוקה טובה יותר של רשת האינטרנט באזורים המחוברים ללוויינים של החברה ובהם אין חיבור יציב מספיק.
לא מדובר במקרה היחיד לאחרונה בו ראינו עצמים זרים בשמי הארץ. באמצע חודש שעבר מספר תושבים במרכז הארץ העידו ששמעו רעש חזק ואפילו ראו משהו שנראה כמו כוכב נופל מהיר. מאוחר יותר התברר שמדובר בסוג של מטאור בהיר, מסוג בוליד, שאינו חריג כלל. מנגד, הוא לא תמיד נראה ודווקא כן חריג לראות אותו ולשמוע אותו.
כמו כן, היום דווח כי מדענים הצליחו לתעד מקרה נדיר בחלל החיצון, בגלקסיה שרחוקה מיליונים של שנות אור מאיתנו. המדענים תיעדו חור שחור מאסיבי שבולע פלנטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה