בארץ

דיכטר במקום גלנט? "תצביע בעד - תקבל את תיק הביטחון"

בקואליציה הגדירו יעד מוצהר: להעביר החוק לשינוי הוועדה לבחירת שופטים עוד לפני פסח אלא שנציג הליכוד, אבי דיכטר הבהיר כי דעתו אינה נוחה מהתקדמות הרפורמה נוכח המצב הלאומי השברירי. הצעה מפתה מהליכוד שהונחה על שולחנו של דיכטר עשויה לשנות את המשוואה ודיכטר אולי יתפוס את מקומו של גלנט בתפקיד שר הביטחון אם הלה ימשיך למרוד נגד המפלגה
דוד זולדן | 
אבי דיכטר (צילום פייסבוק: אבי דיכטר)
האולטימטום של השר יואב גלנט והמרד שלו בליכוד לא עוצרים את הרפורמה המשפטית ובקואליציה מבקשים להספיק להעביר עוד במושב החורף של הכנסת את החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים.
החוק כאמור דורש 61 אצבעות ולקואליציה נכון לעכשיו יש 64 אצבעות, אם אבי מעוז שהכריז מלחמה על הממשלה לא ימשוך את ידו ברגע האחרון. גלנט עוד לא הודיע אם הוא יצביע נגד אבל גם בלעדיו ניתן למנות נציגים נוספים בליכוד שמתנגדים להמשך החקיקה כמו: יולי אדלשטיין, דוד ביטן ואבי דיכטר שביקשו להקפיא את החקיקה עד אחרי יום העצמאות, במטרה לשכך את ההפגנות ולא לפגום באווירת החג.
לארבעת המתנדנדים בליכוד השפעה מכרעת על ההצבעה שהרי צריך את אצבעותיהם על מנת להעביר את החוק. לפי התקנון בממשלה, שר שמצביע נגד המשמעת הקואליציונית, כמוהו התפטרות מהממשלה ולפיכך, תיק הביטחון עשוי להתפנות בתרחיש של סרבנות מצד גלנט. דיכטר שהיה ראש השב"כ בינתיים מתחמם על הקווים ועשוי לשנות את דעתו נוכח ההצעה המפתה להתמנות לשר הביטחון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה