בארץ

נתניהו רושם הישג: חוק הנבצרות אושר לקריאה ראשונה

חוק הנבצרות של הקואליציה עבר בקריאה ראשונה למרות התנגדות היועמש"ית. לפי החוק - ראש הממשלה יוכל לצאת לנבצרות רק אם 90 ח"כים יצביעו על כך ורק במקרה של אי-מסוגלות נפשית או פיזית למלא את תפקידו
דוד זולדן | 
בנימין נתניהו, יריב לוין, שמחה רוטמן (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
חוק הנבצרות אושר בוועדה המיוחדת בכנסת לקריאה ראשונה, ויגיע בהמשך היום למליאה אחרי שהוועדה המיוחדת לתיקון 'חוק יסוד: הממשלה' אישרה הבוקר (שני) את שינוי המנגנון על הכרזת נבצרות של ראש ממשלה, שנועד למנוע התערבות משפטית במהלך כהונתו של רה"מ בנימין נתניהו.
אחרי שחוק הנבצרות אושר לקריאה ראשונה, הוא יגיע במהלך היום למליאת הכנסת להצבעה. אחרי אישור החוק בוועדה, הסביר יו״ר הקואליציה אופיר כץ: "מה שאנחנו עושים פה עכשיו זו השמירה על הדמוקרטיה, אנחנו לא ניתן לגורם משפטי במדינת ישראל לעשות הפיכה שלטונית, מה שאזרחי ישראל בחרו קובע".
יצוין כי החוק מקודם על ידי כל סיעות הקואליציה ומציע לקבוע כי נבצרותו של ראש הממשלה מלמלא את תפקידו תתאפשר רק בשל אי-מסוגלות פיזית או נפשית של ראש הממשלה למלא את תפקידו. קביעת הנבצרות תיעשה על ידי הודעה של ראש הממשלה ליו״ר הכנסת או על ידי הודעה של הממשלה ברוב של 75%, שתידרש לאישור מליאת הכנסת ברוב של 90 חברי כנסת.
התיקון לחוק מבהיר שבית המשפט, לרבות בג"ץ, לא יכול לדון בסוגיית נבצרות ראש הממשלה וכל החלטה שלו בנושא זה יהיה חסר סמכות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה