משפט

הישג לנתניהו: חוק הנבצרות עבר בקריאה טרומית

בעוד המפגינים נגד הרפורמה מוחים בכבישי ישראל, הקואליציה מתקדמת בקצב מהיר עם החקיקות שבמסגרת הרפורמה המשפטית והעבירה בקריאה טרומית את חוק הנבצרות, שיגן על נתניהו מהתערבות משפטית בכל הנוגע לכהונתו כראש ממשלה
דוד זולדן |  1
בנימין ושרה נתניהו (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את שינוי "חוק יסוד: הממשלה", שיגביל משמעותית את האפשרויות להכריז על נבצרות של ראש ממשלה על ידי מערכת המשפט.
מההצבעה נעדרו רוב חברי האופוזיציה שהחליטו לנטוש את הדיונים בכנסת ולהצטרף להפגנות שנערכות בתל אביב.
החוק שמקודם על ידי כל סיעות הקואליציה, מציע לקבוע כי נבצרותו של ראש הממשלה מלמלא את תפקידו יכולה להתרחש רק בשל אי-מסוגלות פיזית או נפשית של ראש הממשלה למלא את תפקידו.
בנוסף, הצעת החוק מבקשת להעניק סמכות על הכרזת נבצרות ראש הממשלה מלמלא את תפקידו וסיומה של נבצרות כאמור יהיו אך ורק על פי הודעה לכנסת של ראש הממשלה או הודעה של הממשלה שהתקבלה ברוב של שלושה רבעים מחברי הממשלה.
השורה התחתונה ברורה וחד משמעית: התיקון לחוק מבהיר שבית המשפט, כולל בג"ץ, לא יכול לדון בסוגיית נבצרות ראש הממשלה וכל החלטה שלו בנושא זה יהיה חסר סמכות.
בחוות דעת שהוגשה על ידי עו"ד גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה נאמר כי: "ההסדר המוצע סובל מחסרונות וקשיים המחייבים לטעמנו בחינה נוספת והשלמות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ונניח רק נניח שהוא מורשע ומקבל שנה מאסר
    NRMG 03/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם ינהל את המדינה מהכלא?. יש בתי מאסר שיוצאים בהם בבוקר לעבודה וחוזרים בערב אחרי העבודה. שב"ס קובע מה העבודה שיעשה האסיר. ומה יקרה אם שב"ס יחליט שנתניהו צריך לנקות רחובות?. נראה לי שהממשלה צריכה לשנות גם את החוק ששב"ס מחליט מה העבודה שיעשה האסיר. יש בעיה שכן אם בחוק החדש יקבעו שהעבודה תהיה מה שעשה האסיר לפני הכביסה לכלא מב יהיה אם האסיר במקצועו פורץ או גנב מקצועי?
    סגור