בארץ

מנדלבליט מבהיר: "עדיף לא להגיע לפשרה מאשר פשרה גרועה"

היועמ"ש לשעבר מנדלבליט ממשיך להגן על מערכות המשפט ומביע תמיכה בלתי מסויגת במתנגדי הרפורמה, היום הוא מזהיר בפורום בכירי המשק של באוניברסיטת חיפה: "אם הממשלה תחליט שהיא מצפצפת על פסק דין או צו מניעה של בית המשפט העליון ישראל תהיה מנודה ממשפחת העמים"
דוד זולדן | 
אביחי מנדלבליט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, תומר נויברג)
היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, פרופ' אביחי מנדלבליט, השתתף היום בפורום בכירי המשק של אוניברסיטת חיפה והזהיר מפני הרפורמה המשפטית המתקדמת בקצב מהיר ואומר: "עדיף לא להגיע לפשרה מאשר פשרה גרועה". 
"כשביקשתי למסד בחוק את העקרונות הללו אמרו לי שאין צורך, שאף אחד לא יחשוב לעולם לפגוע בהם, והנה כעת מבקשים לפגוע בהם", שיתף מנדלבליט.
בהרצאתו בפני בכירי ובכירות המשק הישראלי שהתקיים במשרדי במשרדי פישר (FBC & Co.) אמר מנדלבליט, כי "מי שנמצא ב'קו ההגנה הראשון' על ערכי מגילת העצמאות הם מוסד היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט העליון, אולם צעדי החקיקה המקודמים כיום מבקשים לפגוע בעצמאות של שני גופים אלה".
"פגיעה בעצמאות מוסד היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט העליון יביא למצב שבו נפסיק להיות דמוקרטיה. נהפוך לדיקטטורה. אם היועצים המשפטיים ממונים על ידי הממשלה והשופטים ממונים על ידי הממשלה, מה נשאר ממגילת העצמאות? זה הופך להיות נייר שאפשר לזרוק לפח", הוסיף מנדלבליט.
מנדלבליט הבהיר כי: "עדיף לא להגיע לפשרה מאשר פשרה גרועה. אני תמיד בעד פשרה ובעד הידברות, אבל אי אפשר להתפשר על כך שהממשלה תמנה שופטים משלה ויועצים משפטים משלה ומפכ"ל משלה... אי אפשר בשום דרך שהיא להתפשר על העצמאות של מוסד היועץ המשפטי לממשלה ועל עצמאות בית המשפט העליון".
"החוק הראשון, ככל הנראה על מינוי שופטים, יעבור בקרוב ואז בית המשפט יוציא נגד ההחלטה הזו צו מניעה. וכמו שאמרתי, במידה והממשלה לא תקבל את פסיקת בית המשפט העליון, מדינת ישראל סיימה את סיפורה כחלק ממשפחת העמים. המחירים לכך יהיו הרסניים ואני מאמין ומקווה שלא נגיע לכך". חתם מנדלבליט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה