בארץ

שלמה קרעי נגד בג"ץ: "צריך לסגור להם את הברז"

שר התקשורת שלמה קרעי מחדד את עמדתו ביום שבו הרפורמה המשפטית מתקדמת שלב והמחאות נגד מהלכי הממשלה גולשות לאספלט הלוהט: "לביהמ"ש העליון אין אף סמכות חוקית לפסול חוקים. יש לו חוקה לעצמו"
דוד זולדן | 
שלמה קרעי, אביחי מנדלבליט (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, אוליביה פיטוסי)
הקרב על התודעה: אחרי שאמש פוצץ שידור עמיתו של קרעי לקואליציה לאחר שמגישי התכנית סירבו לחזור בהם מהמונח: "הפיכה" - שר התקשורת שלמה קרעי התראיין היום בערוץ 14 והקדיש זמן ומחשבה על מנת להפריך את הטענה כי הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט היא בגדר "הפיכה".
"נראה שמנדלבליט מפחד ממשהו. זה קשקוש מוחלט, מה אתה מנסה לומר, אביר זכויות הדמוקרטיה? שהעם הולך לקלפי ובוחר ובסוף מי שמחליט זה אתה והחברים שלך? אנחנו מכירים את האדם הזה, שניסה לבצע הפיכה משטרית בעצמו. הוא אמר שתפסו אותו בגרון, וזה כמעט הצליח. הוא עשה את כל התרגילים האפשריים כדי לשרוף את הקלפים בקלפי. אתה שומע את האנשים האלה שאין להם כבוד לעם שיושב שציון, לדמוקרטיה, לזהות היהודית ולערכים שלנו". האשים קרעי.
קרעי ציין עוד: "זה לא יעזור להם. אנחנו לא נוותר. ברגע שהאסיפה המכוננת של מדינת ישראל מחליטה להחזיר את המשילות לנבחרי הציבור, זה לא משנה מי יקום. הרי ממה שואב בית המשפט העליון את סמכותו? מכוח החקיקה. חלק הדברים הוא עושה גם בלי סמכות, אין לו אף סמכות חוקית לפסול חוקים. יש לו חוקה לעצמו. זה הקו האדום שהם לא יוכלו לחצות, כי ברגע שיושבים בצורה מסודרת ומחליטים על חקיקה שתאזן את המשטר בישראל, אין להם שום סמכות, ואם תהיה להם סמכות - פשוט צריך לסגור להם את הברז. בזמנו הגשתי הצעת חוק כדי להקים בית משפט חדש בכלל". 
השר קרעי הדגיש כי: "יש לנו סמכות להקים בית משפט לחוקה, אף אחד לא יכול לומר שלא. בית משפט ששופטיו יחברו על ידי מליאת הכנסת ויעברו שימוע בוועדת החוקה של הכנסת, ואז בעצם כל הסמכויות מבג"ץ נשללות. אין מישהו שיכול לומר שלמדינה דמוקרטית אין סמכות להקים בית משפט לחוקה. זה בסדר, אבל לנסות להגדיר סמכויות ולומר לו עד לכאן תגיע, זה אי אפשר לעשות? הסיפור הזה לא יעבור יותר בשתיקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה