בארץ

מהומה במליאה בדיון על סעיפי הרפורמה, מפגינים פונו מהיציע

דיון סוער במליאת הכנסת טרם ההצבעה על סעיפי הרפורמה: חברי כנסת שהתעטפו בדגלי ישראל הורחקו, אורחים ביציע דפקו על הזכוכיות וח"כים אחרים זעקו "בושה" לעבר ח"כ שמחה רוטמן
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מהומה במליאת הכנסת בפתח הדיון לקראת ההצבעה על סעיפי הרפורמה המשפטית, במהלכו יצביעו הח"כים על הצעת החוק לשינוי ועדת בחירת השופטים, והאיסור על בג"ץ לפסול חוקי יסוד.
בתחילת הדיון שנפתח בשעה 18:00 שלפו כמה חברי כנסת מהאופוזיציה דגלי ישראל, בעת שיו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן עלה לנאום. יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הורה להוציא אותם מהמליאה, וכעבור כחצי שעה התיר את חזרתם.

ח"כים המשיכו להפריע לנאומו של ח"כ רוטמן בצעקות "בושה", בעוד כמה אורחים שנכחו ביציע של המליאה התפרעו ואף דפקו על לוחות הזכוכית המפרידים בינם לבין הח"כים, והם הוצאו בכוח על ידי הסדרנים.
מאוחר יותר הפריעה ח"כ טלי גוטליב (ליכוד) לנאומה של ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) בצעקות תוך שהיא קמה ממקומה, ויצאה מהמליאה מבלי שיוציאו אותה.
טרם תחילת הדיון נדהמו חברי הכנסת הגיעו למליאה, כי נאסר עליהם להכנס עם תיקים גדולים, והסדרנים ביקשו לערוך חיפוש בכליהם, זאת באופן תקדימי ועל פי הוראות יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, "מחשש לפרובוקציה".
 
מחוץ לכנסת נותרו הערב כעשרים אלף מפגינים בעת הדיון, כשליש מכמות המפגינים שהגיעו בשעה 14:00 מחוץ למשכן. כמה מפגינים בודדים הצליחו להכנס לתוך המשכן וכשנתקלו ברה"מ נתניהו במסדרון זעקו לעברו: "אתה מואשם בפלילים, לך הביתה". במהלך ראיון צעקו לעברו מפגינים אחרים: "בושה, אתה הורס את הדמוקרטיה".
מפגינה צעירה נוספת זעקה: "איך אתה מסוגל להרוס את העתיד שלנו? בושה, אתה לא צריך להיות בכנסת. אתה לא צריך להיות פה. אל תחייך, אתה הורס את הדמוקרטיה". היא הורחקה מהמקום, ונתניהו הגיב: "שמעתי עכשיו את דבריה המלומדים והמנומקים של עוד אנרכיסטית. הם באמת צריכים להתבייש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה