בארץ

בתו של הרב עובדיה: "לא חזר בו משלום תמורת שטחים"

הרבנית עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף יוצאת בהצהרות פומביות בעיתוי מקרי? אמש נאמה בפני מאות משתתפי כנס "השמאל האמוני" ויצאה חוצץ נגד ההקצנה במגזר החרדי: "זו לא המשנה שעליה התחנכנו, מעולם לא דגלנו בתפיסות לאומיות של הימין הקיצוני. אבי לא נרתע ולא חזר בו גם בשנותיו האחרונות מהפסיקה על שטחים תמורת שלום"
דוד זולדן | 
עדינה בר שלום (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
הרבנית עדינה בר שלום, בתו של מנהיג ש"ס המנוח הרב עובדיה יוסף זצ"ל הנחשבת לגורם ממתן והוזכרה לא אחת כמועמדת לתפקידים ציבוריים מפתיעה ואומרת כי אביה לא חזר בו גם בשנותיו האחרונות מפסיקתו - לפיה מותר לוותר על שטחי ארץ ישראל בתמורה לשלום בר קיימא. על ההקצנה בחברה החרדית היא אומרת: "זו לא דרכה של תורה".
באירוע נאמו לצד בר שלום גם הרב בצלאל כהן, ניצן כספי שילוני, הרבנית לאה שקדיאל, הרבנית דבורה עברון, אברהם מוטהדה ומלכי רוטנר.
עוד אמרה בר שלום: "מתבונן מן החוץ עשוי לחשוב שזו דרכו של עולם. השנים הארוכות של הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים, הפיגועים שלא חדלים ומערערים את שלוותינו, כמו גם הייאוש מהתקדמות לפתרון, הביאו את הציבור להקצנה ימנית שעליה רוכבים פוליטיקאים פופוליסטים הניזונים משנאה ומדון. אני עומדת על כך שזו לא דרכה של תורה ושל הציבור החרדי, זו לא המשנה שעליה התחנכנו. מעולם לא דגלנו בתפיסות לאומיות כמו אלו שנפוצות בימין הקיצוני".
בר שלום מגלה כי: "לי עומדת פסיקתו של אבי הרב עובדיה יוסף, שפסק שמותר לוותר על שטחי ארץ ישראל תמורת שלום, והיום – שלום הס מלהזכיר. אני זוכרת את ההתקפות החריפות וההפגנות האלימות מול ביתו, ואבא לא נרתע ולא שינה את עמדתו, גם בשנותיו האחרונות כשנפוצו שמועות כאילו חזר בו – לא כך".
עוד ציינה בר שלום: "השחצנות והגאווה ניצחונם אינו ראוי ומקובל, חברים, קצת צניעות. אני מאמינה באדם, מאמינה בנו, בעם ישראל ובשלום. תפקידנו בעת הזאת היא לכבות את השנאה המכלה אותנו. דווקא עכשיו, התפקיד שלנו הוא להיות הצד הממתן שמקדם צדק ואהבה. אלו שתורתם דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום, להמשיך את המסורת היהודית הסולדת מביטויי כוח מוגזמים ומהתנשאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה