בארץ

ועידת Atlas לפילנתרופיה חושפת: ירידה בהיקף התרומות לעמותות

וועידת Atlas לפילנתרופיה התקיימה בשבוע שעבר באוניברסיטת תל אביב ובה נחשפו נתונים חדשים על כמות העמותות הפועלות בארץ, לצד ירידה של חמש אחוז בהיקף התרומות לעמותות הללו
מערכת ice | 
עוני (צילום freepik)
כמדי שנה, ועידת אטלס לפילנתרופיה התקיימה בשבוע שעבר באוניברסיטת תל-אביב. במסגרת הוועידה השנתית הנוכחים דנו בכלל הנושאים הרלוונטיים, ביניהם פעילות העמותות בישראל, גיוס המשאבים ועוד.
לקראת הוועידה, חברת אטלס ערכה בדיקה וגילתה כי בשנה החולפת כלל העמותות הרשומות בארץ (37 אלף עמותות) גייסו בסך הכול כ-23 מיליארד שקלים. סכום זה מהווה ירידה של כ-5% לעומת השנה שלפניה, 2021. כמו כן, מתברר כי 13 מיליארד שקלים מסכום זה הגיעו מגיוסים כאן בארץ. 3 מיליארד שקל הגיעו מקרנות ישראליות וה-10 נותרים מתרומות של אנשים פרטיים ובתי עסק.
אור בן שושן יו"ר Atlas ציין בוועידה: "הפילנתרופיה העולמית עוברת לידי הדור הצעיר ומשנה כיוון , לא עוד "תרומות על עיוור " הפילנתרופים החדשים יבקשו מחקר מקדים, ינהלו תהליכים בכלים טכנולוגים חדשניים ויבקשו למדוד את האימפקט של התרומה שלהם לפני שיאשרו לארגון תרומה נוספת. על הארגונים החברתיים לאמץ שיטות ניהול עסקיות ,חדשנות ודיגיטציה מלאה, להתרגל למדוד כל דבר ולשתף יותר פעולה עם ארגונים אחרים, זו הדרך להיות מוכנים לפילנתרופים החדשים".
ד"ר הלה אורן, מנכ"לית קרן תל אביב, הוסיפה: "קרן תל אביב, קרן עירונית המפתחת ומיישמת תכניות, פרויקטים ומרחבים ציבוריים, מקדמת את איכות החיים של כל אחד מתושביה ותושבותיה של עיר המגדלור. הקרן פועלת למימוש חזון העיר ומקדמת את כלל הקהילות מתוך מחויבות לעיר פלורליסטית, שיווניות, המאפשרת הזדמנויות זהות לכל ומקדמת שותפויות פילנתרופיות בישראל ובעולם מתוך ההבנה בכוח הטמון בחיבורים מקצועיים. כמייסדת ויו"ר פורום הקרנות העירוניות אני מברכת על הזדמנויות המאפשרות לחלוק ניסיון, ידע וחזון, כך שנוכל ללמוד זה מזה, להתפתח ביחד ולהגשים את הערכים עליהם אנו אמונים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה