בארץ

בנימין נתניהו חוטף מבוגי יעלון: "זה קרה גם בגרמניה"

יעלון בהשוואה מקוממת בין ממשלת נתניהו השישית לשלטון הרייך השלישי: "זה קרה בהונגריה, בפולין זה גם קרה בגרמניה בשנות ה-30. זה מה שקרה שם – קודם כל השתלטו על הרשות השופטת, ואז אין ריסון"
דוד זולדן |  7
בוגי יעלון, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, אוליביה פיטוסי)
הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר בוגי יעלון, חוזר לכותרות ושב להלום בעוצמה בראש הממשלה נתניהו. בראיון לרשת ב' מזהיר יעלון ואומר כי "המהלכים שמקדמת הממשלה בראשותו קודמו גם בשנות ה-30 בגרמניה, בזמן שהנאצים עלו לשלטון".
דבריו השנויים במחלוקת של יעלון בהקשר השואה קוממו עליו את מתנגדיו. עוד אמר יעלון כי: "זה לא היה מובן מאליו שאנשים יבינו שלא הולכת להיות פה רפורמה משפטית אלא הפיכה משטרית – מדמוקרטיה לדיקטטורה. ראש הממשלה שולט היום גם בכנסת, ואם הוא רוצה להשתלט על הגוף היחיד שנותר עצמאי בשלוש הרשויות, וזה הרשות השופטת, ולא סתם להשתלט – גם על ידי זה הוא ימנה שופטים, בממשלה של עבריינים".
עוד ציין יעלון: "הוא יקבע מי יהיו השופטים, אם הם יקודמו או לא. איך שופט ישפוט באופן אובייקטיבי, אם הוא חושב על קידומו? וזה נכון לגבי יועצים משפטיים שיהיו נאמנים אישית ולגבי פסקת ההתגברות. איפה היה דבר כזה? ברור שזאת דיקטטורה".
יעלון הקצין ואמר: "זה קרה בהונגריה, בפולין זה גם קרה בגרמניה בשנות ה-30. זה מה שקרה שם – קודם כל השתלטו על הרשות השופטת, ואז אין ריסון".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    בוגי מי ???? (ל"ת)
    אסף 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    פרופס' גביזון יצאה נגד המצב השיפוטי בישראל
    א 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרופסור רות גביזון (כלת פרס ישראל, נשיאת האגודה לזכויות האזרח): "הצירוף של ביקורת שיפוטית על חקיקה של הכנסת, במדינה שעדיין אין בה חוקה מגובשת, על ידי בית המשפט ששופטיו אינם נבחרים אלא ממונים לכל ימי חייהם על ידי המערכת המשפטית עצמה, יוצר לדעתי מצב מאוד בעייתי. מבחינת הדמוקרטיה והליך קבלת ההחלטות הדמוקרטי יש פה בעיה לא קלה."
    סגור
  • 5.
    השופט חשין בעליון יצא נגד האקטיביזם השיפוטי
    א 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השופט חשין בעליון יצא נגד האקטיביזם השיפוטי של ברק שמאפשר לעליון לפסול חוקים: "עיקר פועלה [...] של הרשות המחוקקת הוא לחוקק, ופועלה של הרשות השופטת הוא לשפוט. ובין שתי הרשויות נתייצבו יחסי-כבוד הדדיים; רשות מחוקקת ורשות שופטת מאזינות אישה לרעותה, ועושות הן, כל שתדע – היכן מצויים גבולותה".
    סגור
  • 4.
    ציפי לבני יצאה נגד הליך מינוי שופטים בעליון
    א 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ציפי לבני יצאה בעבר נגד הליך מינוי שופטים: "ברק הוא קול דומיננטי שמשכפל לעצמו עוד שופטים...חלק מהחוסן של העליון טמון באנשים שיבטאו השקפות שונות. לא אהיה חותמת גומי לרצונות המינוי של הנשיא ברק. כשרת המשפטים אבקש להשפיע על הרכבו של בית המשפט העליון. אני רוצה לשמוע יותר מקול אחד, ולצערי לא שומעים מספיק".
    סגור
  • 3.
    יאיר לפיד בעצמו יצא נגד הכוח המופרז של העליון
    א 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איר לפיד: ״יש שני מקומות..שהסתכלו בשנים האחרונות על הפוליטיקאים ואמרו לעצמם הם חברה נחמדים אבל למשול, זה גדול עליהם: ..בית המשפט העליון של אהרון ברק וממשיכיו, מייסדי אסכולת האקטיביזם.. עשרות.. מאות דוגמאות לתהליך ההשתלטות ..העוינת תחילה על השיח הפוליטי ואחריו על עולם קבלת החלטות".
    סגור
  • 2.
    יאיר לפיד חתם ב 2021 על פיצול היועמ"ש ( סעיף 26 יוני22) (ל"ת)
    א 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בוגי למד את השיטה,הסת נגד ביבי וקבל תקשורת מחבקת. (ל"ת)
    תקשורת בישראל 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור