בארץ

בנט נגד הרפורמה המשפטית: "הצעה מסוכנת, תפגע ביסודות המדינה"

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט התייחס הערב לראשונה למהפכה המשפטית של השר יריב לוין: "אסור ללכת לקיצוניות של אובדן בלמים ואיזונים, סירוס מערכת המשפט"
מערכת ice | 
נפתלי בנט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט פרסם הערב (שני) הודעה מיוחדת התוקפת את הרפורמה המשפטית של שר המשפטים לוין ורה"מ נתניהו ומכנה אותה "מסוכנת" וקורא להידברות בין שני הצדדים.
בטוויטר ובפייסבוק שלו פרסם בנט: "חייבים הידברות מיידית. זה לא סוד שאני סבור שמשך שנות דור מערכת המשפט נטלה לעצמה סמכויות-יתר, ובלמה כל ניסיון לתיקון. אני מאמין שנדרשים שינויים מסוימים במערכת המשפט ובשנים האחרונות אף קידמנו את חלקם. אבל לא מתקנים עיוות היסטורי בעיוות אחר.

"אין מנוס", ממשיך בנט, "שני הצדדים חייבים להידבר מיד. האופוזיציה חייבת להבין: הציבור בחר בממשלה, יש לה מנדט לבצע שינויים, יהיו שינויים, וטוב שכך. הממשלה חייבת להבין: אסור ללכת לקיצוניות הפוכה של אובדן בלמים ואיזונים, סירוס מערכת המשפט והעברת מינוי כל שופטי ישראל לידי ראש הממשלה בלבד, כפי שמוצע.
"ההצעה הנוכחית המלאה, כפי שהיא כרגע, מסוכנת", מתריע רה"מ לשעבר, "היא תפגע ביסודות מדינת ישראל, בכלכלתה ובאזרחיה, והיא עלולה לקרוע את החבל שמחבר את כולנו. לכן צריך לתקן אותה. יש רק פיתרון אחד: לשבת יחד, להידבר, ולהגיע לשינוי הנכון.
"למען האמת, הנוסחה אינה מסובכת במיוחד, אם רק יגיעו שני הצדדים עם מעט רצון טוב. אנשים אחים אנחנו", סיכם בנט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה