בארץ

חשבון נפש חרדי? "אין כינוס בלי שתייה מתוקה, תזונה לקויה"

דווקא אחרי ביטול המס, יוצאים קולות חרדים נוספים נגד הרגלי התזונה הלקויים של הציבור. ""שים בקידוש בבית כנסת בקבוק מים, הוא יישאר סגור"
מערכת ice |  10
משקאות מתוקים (אילוסטרציה) (צילום נתי שוחט, פלאש 90)
כבר ביומו הראשון במשרד האוצר, השר הנכנס בצלאל סמוטריץ' הורה לפעול לביטול המס על החד פעמי וביטול המס על שתייה ממותקת. בפגישת הנהלה ראשונה שהתקיימה בשבוע שעבר, הנחה השר סמוטריץ׳ לגבש כבר בימים הקרובים צווים לביטול מס על החד פעמי וביטול מס על השתייה המתוקה שהוחל בממשלה היוצאת.
בזמן הקצר לאחר ההחלטה, שמחו בעלי הדעה החרדים על העניין, והתרצו שנעשה צדק למול המהלך הדרקוני והלעומתי של ליברמן. 
אך לאחר זמן יצאו עוד ועוד קולות חרדים שדיברו בגנות ההחלטה של סמוטריץ', שלדבריהם פוגעת בציבור החרדי. "כמה חולים יש בגלל שתייה מתוקה?", זעם הרב בן-ציון מוצפי במילים קשות נגד סמוטריץ', שלאחר מכן התנצל על הטון שלהן. "המדינה שלנו מספר אחת בקטיעת איברים, וממה זה בא? מחלת הסוכרת. כבר עברנו מיליון חולי סוכרת. יש כאלה עם סוכרת שקטה שלא גילו אותה, והיא באה מזה שאוכלים מתוק. אז גם משמין, גם מביא מחלות נוראות."

מלבד הרב מוצפי יצאו קולות חרדים נוספים בנושא, ואחד מהם הוא מאמר מערכת במקומון החרדי "השבת בנתניה". עורך העלון אמר שללא ספק הצעדים של ליברמן היו כדי "להציק לחרדים", אבל קרא קריאה מעניינת לציבור החרדי.
"שתייה זו צריכת הסוכר הכי בלתי מורגשת, זה זורם" נכתב. "אצל חרדים יש יותר סוכרת, כנראה בגלל שלא עושים פעילות גופנית בגלל אורח החיים היושבני, וכן בגלל תזונה לקויה מאוד. בחתונות לא תראה כמעט ירקות ופירות, אבל כן תראה עוגות, קיגלים, צ'ונט, בורקסים ופסטלים."
עוד אמר, "שים בקידוש בבית כנסת בקבוק מים, הוא יישאר סגור. אין אירוע כזה או אחר בכל מקום כינוס חרדי, בלי רוגעלך, בורקסים ושתייה מתוקה (ודיאט אחד למצפון)...אנחנו מגזר שלא מקפיד על תזונה ראויה."
בנוסף אליו, התזונאית רוחמה פרנקל, המוכרת בציבור החרדי, אמרה כי בעלי אינטרסים כלכליים השקיעו הון כדי לצייר את המס על המשקאות כמלחמת דת. "אני אומרת זאת מידיעה אישית", אמרה לעיתונאי ynet קובי נחשוני. "הוחמצה הזדמנות נדירה, כי המס באמת הוריד את הצריכה בציבור החרדי."
"זה עוול נורא שנכנענו כך לבעלי אינטרסים", היא מוסיפה. "מדובר בטעות שחלילה עלולה לעלות בחיי אדם. הרי השתייה הממותקת אצלנו בציבור נשפכת כמים בכל אירוע, כל כינוס, כל קידוש וכל חדר מורים."
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    משקאות מתוקים
    אורי 01/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעיה של החרדים ידתו מתוק יקבלו סגרת ישתו מתוק ישמינו ויקבלו מחלות בעיה שלהם ושלא נדבר על רקבון השיניים שיעלה להם הון לתקן אותם מי שטיפש שימות צעיר
    סגור
  • 8.
    עם הזמן הם יבינו שהרגלים נוספים שלהם דורשים שינוי (ל"ת)
    שנית 01/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    לא רק אצל החרדים. הכיבוד באירועים רגילים יותר עשירים
    יעל 01/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכמויות ומבחר גדולים יותר. המשקאות המתוקים זורמים באופן חופשי. המחירים המופרזים של מנות לא עוזרים להפחית בשתייה ממוצקת ומאכלים לא בריאים. במקום זה בואו תסבסדו שיעורי התעמלות, חדאי כטשר, בריכות. תצ'פרו מעסיקים שמאפשרים לעשות ספורט על חשבון שעות העבודה וכו'
    סגור
  • 6.
    הכול זה מלמעלה ??????
    מנטליסטית 01/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החרדים על הכוונת.... זה התחיל בקורונה .... זוכרים ... 6ממשיך ... המסקנה : אין שם ל"ו צדיקים?
    סגור
  • 5.
    מהלך להפחתת מספר החרדים ולהגדלת מספר המצביעים. ציניות (ל"ת)
    Raffi 01/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    למה גם דיאט עולה יקר?
    יעלי 01/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם ככ דואגים לציבור. למה המס כולל גם משקאות דיאט??? שיורידו מחירים דרסטית על מים מינרליים, סודה, משקאות דיאט. שיתנו חלופה זולה!! לא הגיוני שהמס יכלול גם משקאות דיאט.
    סגור
  • 3.
    סתם להרבות שינאה
    עובדת בתחום הארועים 01/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ובארועים לא חרדים? כל ארוע בכל מגזר מתחיל בשתיה מתוקה. ולהגיד שבארועים חרדים לא הולך המים זה לכלוך לשם לכלוך! המים והסודה תמיד נגמרים ראשונים! דיי להסית!
    סגור
  • 2.
    מלימון יצא לימונדה (ל"ת)
    מלימון יצא לימונדה 01/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    פרו ורבו ומלאו את בתי החולים (ל"ת)
    חוה 01/2023/08
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • גועל נפש
    ישראל ג 01/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שאמא שלך תגיע לבית חולים במצב קשה
    סגור