בארץ

דוגמנית הנשקים נגד הרבנים: "משתיקים נשים ונפגעי פגיעה מינית"

דוגמנית הנשקים, אורין ג'ולי, יוצאת בקמפיין חדש כתגובה למכתב הרבנים אשר קרא להפסיק את גיוסן של נשים לצה"ל. המכתב פורסם לאור הדוח המפרט את נתוני ההטרדות המיניות בצבא
מערכת ice | 
אורין גולי (צילום אינסטגרם)
גיוס נשים לצה"ל נמצא בלב הדיון הציבורי עשרות שנים. מצד אחד נעמדות נשים רבות הנלחמות לשרת את מדינתן ומהצד השני נעמדים לרוב הרבנים שקוראים להפסיק את גיוס הנשים. בחודש שעבר, באופן שאולי נדמה כלא קשור כלל לדיון זה, פורסם דוח המפרט את היקף ההטרדות והפגיעות המיניות בצה"ל.
השבוע, איגוד רבנים מטעם ארגון "תורת הארץ הטובה" פרסם מכתב תגובה ו'המלצה' לאותו דוח וקראו להפסיק גיוס נשים היות והן "מקלקלות" את הצבא. לקריאה הזו הם הוסיפו את הטענה כי מדובר בטובת הנשים ש'סובלות' בצבא. 
כצפוי, ישנן אלו שלא נשארו שקטות לאור פרסום המכתב וביניהן דוגמנית הנשקים המוכרת אורין ג'ולי, אשר לאחרונה חזרה לשורות הצבא כדי לעבור קורס קצונה. ג'ולי השיקה קמפיין בזק וקראה לנשים וגברים לפרסם תמונות מימי הצבא שלהם, בצירוף התגית: "סליחה שקלקלתי". לצד זאת נערך עימות בין ג'ולי לבין הרב יוסף ארציאל (אחד הרבנים החתומים על המכתב) בפאנל בחדשות ערוץ 12.
בסטורי שלה ג'ולי כתבה כך: "פרסמו מכתב נגד שירות נשים שטוען שאנחנו, נשים בצבא, מקלקלות את השורה - כי מטרידים אותנו מינית... המטרה היא לעורר מודעות ולהשמיע קול חזק נגד המכתב הזה שמעדיף להזיז ולהשתיק נשים ונפגעי פגיעה מינית במקום לטפל בבעיה מהשורש". 
על אף שהמכתב פורסם, אין צפי לכך שצה"ל יפעל על פי המלצותיו ויפסיק את גיוסן של נשים לשירות צבאי. נציין כי ארגון הרבנים שפרסם את המכתב פועל על פי דעותיו של הרב צבי יהודה קוק שנפטר בסוף שנות ה-80 למאה הקודמת ועל כן לא זכה לראות את תמונת המצב הנוכחית במדינה ובצה"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה