בארץ

מרגש: שגרירות דנמרק ובית לוחמי הגטאות בשת"פ להנצחת הצלת יהדות דנמרק

יגאל כהן, מנכ"ל בית לוחמי הגטאות: "הפרויקט המשותף של בית לוחמי הגטאות והשגרירות הדנית, בנושא הצלתם של אזרחי דנמרק היהודים על ידי העם הדני בתקופת השואה, מציג בדרך ייחודית ומרגשת את הסיפור מופלא של התגייסות חברתית יוצאת דופן של העם הדני למען כלל יהודי המדינה"
מערכת ice | 
השגרירה הדנית ויגאל כהן (צילום יוסי זליגר)
אמש השיקו שגרירות דנמרק בישראל ובית לוחמי הגטאות פרויקט חינוכי אינטראקטיבי ייחודי על סיפור הצלת של יהדות דנמרק בשואה - במסגרתו המחתרת הדנית הצילה 95% מיהודי המדינה, כ-7,000 יהודים. האירוע נערך במרכז פרס לשלום וחדשנות במעמד רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג, ניצולי שואה דנים-ישראלים, והרב הראשי לדנמרק יאיר מלכיאור. בשנה הקרובה ייחשפו למערך השיעור הייחודי אלפי תלמידים בישראל ובעולם, בעברית, אנגלית וערבית.
יגאל כהן, מנכ"ל בית לוחמי הגטאות: "הפרויקט המשותף של בית לוחמי הגטאות והשגרירות הדנית, בנושא הצלתם של אזרחי דנמרק היהודים על ידי העם הדני בתקופת השואה, מציג בדרך ייחודית ומרגשת את הסיפור מופלא של התגייסות חברתית יוצאת דופן של העם הדני למען כלל יהודי המדינה, שהוברחו בספינות דיג לשוודיה. הפרויקט מבטא הזדמנות חשובה להאיר זרקור מיוחד על אחד מסיפורי ההצלה המפעימים והמרגשים ביותר שהתרחשו בתקופת מלחמת העולם השנייה והשואה".
בית לוחמי הגטאות ע"ש יצחק קצנלסון למורשת השואה והמרד נוסד בשנת 1949 על ידי קהילה של ניצולי שואה, חברים במחתרות היהודיות בגטאות פולין ויוצאי יחידות פרטיזנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה