בארץ

המשבר הסתיים: בצלאל סמוטריץ' צפוי להתמנות לשר האוצר

סמוטריץ' יקבל את תיק האוצר ושר נוסף במשרד הביטחון. דרעי יכהן כמ"מ ראש הממשלה ויתמנה לשר הפנים. בן גביר יתמנה לשר הבט"פ. ש"ס תקבל גם את תיקי הדתות, הנגב והגליל, עוצמה יהודית תקבל גם את תיק החקלאות במקום הנגב והגליל
דוד זולדן |  3
בצלאל סמוטריץ', יואב גלנט, בנימין נתניהו, אבי דיכטר ואריה דרעי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, אוליביה פיטוסי)
סוף למשבר הקואליציוני? ראש הקואליציה העתידית בנימין נתניהו זימן את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לפגישה היום אחר הצהריים, במטרה להגיע להבנות ולהציע תיקים משמעותיים עם סמכויות רחבות במקום תיק הביטחון בו חושק סמוטריץ'.
לאחר פגישה ארוכה בין הצדדים, מסתמן כי סמוטריץ' יקבל את תיק האוצר ושר נוסף במשרד הביטחון. דרעי ימונה למ"מ ראש הממשלה ויתמנה לשר הפנים. בן גביר יתמנה שר הבט"פ. ש"ס תקבל גם את תיקי הדתות, הנגב והגליל, עוצמה יהודית תקבל גם את תיק החקלאות במקום הנגב והגליל.
האם בכך מסתמן סוף למשבר הקואליציוני? על רקע הקולות שנשמעו הבוקר בליכוד ש"בחירות חדשות אינן תסריט מופרך". סמוטריץ' מיהר לשגר מסר מרגיע ואמר: "בעזרת השם תקום בימים הקרובים ממשלה טובה ונפשיל שרוולים". עד אמש סמוטריץ' עדיין לא מוכן היה להתפשר וראה בתיק הביטחון או האוצר יעד מוצהר. נתניהו מצדו הבהיר לסמוטריץ' כי תיק הביטחון מיועד לליכוד אלא שדרעי מוכן לוותר על האוצר אך מסרב שסמוטריץ' יהיה בכיר ממנו בממשלה שתקום ובכך מחריף עוד יותר את המשבר.
 
ובתוך כך, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי תקפה היום בכנסת את סמוטריץ', לאחר שאמר כי "ארגוני זכויות אדם מהווים איום קיומי על מדינת ישראל והממשלה צריכה לטפל בהם". "איך היא תטפל?", שאלה מיכאלי. "היא תסתובב באקדח שלוף, ותנסה להרוס את מערכת המשפט שלנו. זה ניסיון לחסל את הצד הדמוקרטי של מדינת ישראל ולהכפיף אותו לכוח. גם ברמה מוסדית, של מה מותר או אסור לך לעשות עם הגוף שלך, קרב שלא נגמר עדיין. אין זה סוד שהם היו מעוניינים שנשים לא תקבלנה שירות שוויוני בצה"ל, אלא שנשים תשרתנה את הגברים שמשרתים בצה"ל. פסק דין אליס מילר בהקשר הזה הוא מאוד רלוונטי משום שפתח את הדרך להרבה מאוד נשים. הדרך עוד ארוכה בעניין הזה, אבל למה לא לבטל?".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מר ביטן: דיי לקטר - צריך להתחיל לעבוד למען הציבור
    רמץ 11/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר דוד ביטן, בכול הכבוד הראוי, 12 שנה הליכוד היה בשלטון עם תיקים משמעותיים ולאן הגענו: למשילות בנגב? לסיפוח יהודה, שומרון ובקעת הירדן? להקמת יישובים ובנייה מאסיבית בירושלים? לגירוש מסתננים? להחזרת מערכת המשפט למקומה הטבעי? לפינוי חאן אל אחמר? לתפילת יהודים בהר הבית? ועוד... ומדוע אתה מזלזל במשרדים האלו וטוען שאין בהם להשפיע על חיי היומיום במדינה: משרד האנרגיה, משרד הגנת הסביבה, משרד הכלכלה, משרד עליה וקליטה, משרד לשיויון חברתי, משרד המדע, משרד התפוצות, משרד ירושלים ומורשת, משרד רווחה, משרד לשיתוף איזורי, משרד התקשורת, משרד התיירות, משרד התרבות והספורט, משרד לעניני מודיעין, משרד החוץ, משרד הביטחון, משרד המשפטים.
    סגור
  • 2.
    קדימה סמוטריץ ובן גביר. נקנקו את הליכוד בלי למצמץ
    חברונה 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תחיזרו את הכבוד לימין. בבחירות הבאות אחד מכם הוא ראש הממשלה.
    סגור
  • 1.
    יפה. עם ביבי זה הולך רק בכח. הרבה כח.
    אברי מנשה 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    להמשיך לסחוט אותו עד סוף הדקנציה בלי סוף. הוא תלוי בנו.
    סגור